ושמחת בחגך: הבורסה בשיא - מניית טבע קפצה 3%

חוזים חיוביים בוול סטריט ועליות באירופה ואסיה ■ הערכות בשוק: הפדרל ריזרב לא יעלה ריבית בחודש יוני ואולי גם לא בספטמבר ■ בטופ אלפא מעריכים שבנק ישראל עשוי לנקוט צעדים בשבוע הבא להחליש את השקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל היום (ג') במגמה חיובית ברקע עליות השערים בשוקי חו"ל, כשמדד המעו"ף כבש שיא נוסף. גם היום הסתיים המסחר ב-14:30 לרגל חול המועד, ומחר יתקיים יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי. בעת הנעילה אותתו החוזים העתידיים בוול סטריט על עליות קלות בפתיחת המסחר בוול סטריט, ובאירופה התנהל המסחר במגמה חיובית גם כן.

המדדים בוול סטריט הגיבו אתמול לראשונה לדוח התעסוקה המאכזב לחודש מארס, אשר פורסם בסוף השבוע. התגובה של הפעילים בניו יורק שיקפה את הלך הרוח החדש בשוק: העלאת ריבית בארה"ב לא תתרחש בחודש יוני, כפי שציפו קודם, אלא בספטמבר לכל הפחות.

הסיבה, על פי הפייננשל טיימס: "הפדרל ריזרב רוצה להעלות את הריבית, אבל הוא דובר אמת כשהוא מסביר שהוא תלוי בנתונים הכלכליים השוטפים שמתפרסמים".

אם כן, הבורסה בת"א ממשיכה לעלות גם היום והמעו"ף כובש פסגות חדשות. בשוק עדיין לא פוסלים צעדים מוניטריים מרחיבים של בנק ישראל, ובבית ההשקעות טופ אלפא סבורים כי עם הדולר לא יתחזק מול השקל בקרוב, בנק ישראל יעשה זאת כבר בשבוע הבא, אחרי חופשת הפסח (האנליסטים מתכוונים לרכישות מט"ח).

"מניות הגז מובילות היום את העליות על רקע הסכם הייצוא הנרקם עם ירדן ומניית קבוצת אפריקה עולה בחדות בהשפעת התחזקות הרובל הרוסי מול הדולר", נמסר מטופ אלפא. "המגמה החיובית בשוק המקומי מושפעת כמובן גם מעליות השערים באירופה ובארה"ב שהושפעו מדוח התעסוקה האמריקאי לחודש מרץ אשר פורסם ביום שישי ומצביע על דחייה בהעלאת הריבית הצפויה של הבנק המרכזי האמריקני.

"להערכתנוף סביבת הריבית בכל העולם והפנמת העובדה כי הריבית בארה"ב לא תעלה בחודשים הקרובים מהוות כר נוח להמשך המגמה החיובית בשווקים ומימוש, אם יבוא בקרוב, יהיה ככל הנראה הזדמנות לרכוש עוד מניות ולא שינוי מגמה. מן הצד האג"חי ניתן לראות עליית תשואות לאורך כל העקום הממשלתי, כתיקון לעליות המחירים החזקות שהיו בתחילת השבוע.

"בישראל, הדולר ממשיך להיחלש במסחר בין הבנקים ומשיל עוד כ0.2% משערו, דבר העשוי להעיד על המשך מגמת התחזקות השקל, מגמה אשר אם תימשך ייתכן ותביא כבר בשבוע הבא לנקיטת צעדים נוספים ע"י בנק ישראל במטרה להפחית את השקל".

מניות במוקד

מניית טבע זינקה היום לאור המלצה חיובית שקיבלה מברקליס, שצופה אפסייד של 20% במניה עד שנת 2018. (לסיפור המלא)

מזור רובוטיקה סיפקה היום נתון מאכזב לרבעון הראשון של 2015 עם מכירות של 3 מערכות רנסנס בלבד - אחת בארה"ב, אחת בגרמניה ואחת בטיוואן, זאת לעומת מכירות כפולות של 6 מערכות ברבעון הרביעי של 2014.

מניות הגז - אבנר , דלק קידוחים ודלק קבוצה - הוסיפו לרכז עניין ברקע האישור הממשלתי לייצא גז לירדן, ולקיים למעשה את הסכם מכירת הגז הטבעי מ"תמר". מניות הגז זינקו בשיעורים ניכרים מתחילת השבוע.

נובה זוכה להעלאת מחיר יעד מנידהאם ל-15 דולר למניה מ-13 דולר, כשההמלצה נותרת על "קנייה", והכל בעקבות רכישת חברת ReVera.

אגרות חוב או מניות: איפה הנדל"ן מניב יותר?

השקעתם במדד יתר-50 לפני 10 שנים? אכלתם אותה

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]