בנק לאומי מכר 4% ממניות קנון לעידן עופר בפרמיה של 4% על מחיר השוק

המניות נמכרו תמורת כ-174 מ' ש' * לאומי נותר עם 14% בחברת ההחזקות שפוצלה מהחברה לישראל

בנק לאומי מכר בשבוע האחרון 4% ממניות חברת ההחזקות קנון תמורת כ-174 מיליון שקל, וזאת במחיר של 81.2 שקל למניה, ששיקף פרמיה של כ-4% על מחירה בבורסה. המניות נמכרו בשתי מנות באמצעות הבנק השוויצרי UBS לידי בעלת השליטה בקנון, חברת אנסוניה של עידן עופר.

בעקבות הרכישה גדלה ההחזקה של אנסוניה בקנון ל-49.7%. עוד 10.7% מקנון מוחזקים בידי חברת אקס.טי אינבסטמנטס שמוחזקת בחלקים שווים על ידי עופר ושותפו אודי אנג'ל. בנק לאומי עצמו נותר לאחר המכירה עם 14% ממניות קנון, בשווי של 587 מיליון שקל, והוא צפוי להמשיך לממש החזקה זו במהלך השנה הקרובה.

קנון היא חברת החזקות שפוצלה בחודש ינואר מהחברה לישראל בדרך של דיבידנד בעין. במסגרת הפיצול הועברו לקנון ההחזקות בחברות איי.סי פאואר (ICP), צים, טאואר, קורוס ואיי.סי גרין (ICG), כאשר בידי החברה לישראל נותרה ההחזקה בכימיקלים לישראל (כיל) ובבתי הזיקוק בחיפה (בזן). בנק לאומי, שהחזיק אז ב-18% מהחברה לישראל, קיבל בעקבות הפיצול 18% ממניות קנון.

לאומי החל השנה לצמצם את חשיפתו לחברות ההחזקה שבשליטת עידן עופר. לפני כחודשיים מכר הבנק 6.9% ממניות החברה לישראל למשקיעים מוסדיים תמורת 707 מיליון שקל, והצהיר כי הוא צפוי להכיר ברבעון הראשון של 2015 ברווח הון לפני מס של כ-530 מיליון שקל. לאחר המכירה נותר הבנק עם 11.1% ממניות החברה לישראל, והוא צפוי להמשיך ולצמצם את החזקתו בה בהמשך השנה.