פריגו זינקה 22% והובילה את הבורסה בת"א לשיא חדש

מילאן מעוניינת לרכוש את פריגו תמורת 205 דולר למניה, בהתבסס על 140.8 מיליון מניות פריגו נכון ל-30 בינואר ■ ליאור קידר: "כדאי לסוחרים לשקול לנצל את העליות, על מנת לצמצם את החשיפה לשוק המניות הישראלי"

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') תוך עלייה חדה במדד המעו"ף שהעפיל לשיא חדש ברמה של 1,680 נקודות. זאת, בעקבות העליות באירופה ובניו-יורק בשני ימי המסחר האחרונים ועל רקע פערי ארביטראז' גדולים שנפתחו במניות טבע ופריגו (על כך בהמשך). מחזור המסחר גבוה והסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "הצעת הרכש של פריגו עשוייה להמשיך ולהשפיע על השוק עוד זמן לא מבוטל מאחר ומדובר בהצעת רכש עויינת שסביר להניח ותגרום לחברות נוספות להצטרף למאבק השליטה בחברה. בטווח הקצר, הדבר ישפיע לחיוב על השוק אולם בטווח הארוך מחיקת החברה מהשוק המקומי יכולה להיות בעלת השפעה שלילית מאוד".

ליאור קידר, סמנכ"ל ההשקעות בברק בית השקעות, מציין הבוקר כי "גשמי ברכה צפויים לרדת גם על הבורסה של תל אביב הבוקר, בעיקר בזכות הצעת הרכש לפריגו שפורסמה ביום רביעי בערב והובילה את המניה לזינוק של כ-22% בוול סטריט. הדבר צפוי להוביל בפתיחה אנגלית שתעכב מעט את המסחר, אבל לאחר מכן ההשפעה של הזינוק בפריגו על המעו"ף צפויה להסתכם ב-2.2%.

"להערכתנו, כדאי לסוחרים לשקול לנצל את העליות שירשמו היום, על מנת לצמצם את החשיפה לשוק המניות הישראלי. לעומת זאת בשוק התל בונד בו נסחרות אגרות החוב הקונצרניות הגדולות נמצא המרווח מול האג"ח הממשלתיות בשיא מאז 2012 ולכן נראה כי זהו האפיק שאליו כדאי להעביר את הכסף. בנוסף, בעוד שלושה ימים צפוי להתפרסם מדד חודש מרץ, שלהערכתנו יפתיע ויהיה גבוה מהציפיות בשוק, מה שמעודד את ההשקעה בתל בונד 20 בו צמודות כל האג"ח למדד", אומר קידר.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום ו' בעליות קלות וחתם שבוע שני ברציפות של עליות. זאת ברקע המשך הראלי בבורסות אירופה שהוביל את מדד הבנצ'מרק לשיא חדש זה היום השני ברציפות. הסוחרים המשיכו להגיב לפעילות הערה בתחום המיזוגים והרכישות ולעונת הדוחות שנפתחה ביום רביעי.

היום יתחדשו המגעים להרכבת הממשלה, כאשר נציגי הליכוד ייפגשו עם נציגי סיעת יהדות התורה. בליכוד העריכו בימים האחרונים כי ניתן יהיה להגיע להסכמה עם המפלגות החרדיות - יהדות התורה וש"ס - כבר בתחילת השבוע. לפני 18 יום קיבל נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה, ובמפלגת השלטון מקווים להימנע מבקשת הארכה, ועדיין מאיימים בהליכה לממשלת אחדות. במקביל לפגישות של צוותי המשא ומתן, צפוי נתניהו לערוך פגישות אישיות עם ראשי המפלגות.

פריגו מזנקת, טבע בשיא

את הזינוק בתל-אביב תדלקו כאמור שתי מניות מרכזיות: פריגו וטבע . במניית פריגו נפתח פער ארביטראז' חיובי של כ-21% ובמניית טבע כ-3.8%. לפריגו משקל של 9.838% במדד ת"א 25 ולטבע 10.455%.

פריגו אישרה בהודעה רשמית לאחר סיום המסחר ביום חמישי בוול סטריט כי קיבלה את ההצעה של מילאן למיזוג. מילאן מעוניינת לרכוש את פריגו תמורת 205 דולר למניה, בהתבסס על 140.8 מיליון מניות פריגו נכון ל-30 בינואר, מה שיהפוך את ההצעה לעיסקה של 29 מיליארד דולר, אם אכן תצא לפועל.

עוד מניות שחזרו מניו יורק עם פערים חיוביים בולטים הן פרוטליקס שזינקה בחדות, סלקום, פריון ומזור רובוטיקה .