כמה מרוויחים שיאני השכר בבתי ההשקעות?

עמית ורדי, דב ילין ויאיר לפידות בראש טבלת השכר

בשנים האחרונות יש בתי השקעות מעטים בישראל שבולטים מעל ליתר ומציגים שיעורי צמיחה נאים בהיקפי הפעילויות השונות וברווחיות. מבין כולם בולט ילין לפידות, שכפועל יוצא שולח את שני מייסדיו המשמשים כמנכ"לים משותפים בו, דב ילין ויאיר לפידות, לצמרת מקבלי השכר בענף.

כל אחד מהשניים, שמחזיקים יחד ב-50% ממניות בית ההשקעות, קיבל בשנה החולפת שכר בעלות כוללת של כ-5 מיליון שקל, בהמשך לשכר בעלות של כ-6.6 מיליון שקל שקיבלו ב-2013. כיום מנהלים השניים מו"מ מול לידר שוקי הון שנוגע, בין היתר, להארכת הסכמי הניהול שלהם וקביעת תקרה לשכרם (ראו מסגרת).

עמית ורדי, מנכ"ל לידר שוקי הון (שמחזיקה ביתרת מניות ילין לפידות ופועלת בנוסף בשוק החיתום), קיבל ב-2014 שכר גבוה אף יותר, בעלות של כ-5.7 מיליון שקל.

אחרי ילין ולפידות, מתברג לצמרת שיאני השכר בענף עופר לב, סמנכ"ל מסחר באי.בי.אי, עם שכר בעלות של 3.9 מיליון שקל, לאחר שב-2013 זכה לשכר בעלות של כ-5.7 מיליון שקל. בהמשך הרשימה נמצאים אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש, עם שכר בעלות של 3.6 מיליון שקל ב-2014, נעם ברורמן, מנכ"ל איילון בית השקעות (3.5 מיליון שקל), ועוזי דנינו, מנכ"ל אקסלנס (3.4 מיליון שקל).

מקבלי השכר הגבוה בבתי השקעות
 מקבלי השכר הגבוה בבתי השקעות