עיריית הרצליה נגד הרחבת מלון דן אכדיה של משפחת פדרמן

הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי בת"א נגד החלטת המועצה הארצית לתכנון לאשר את הרחבת המלון ■ האם מלון צנוע הכולל 200 חדרים יהפוך לקומפלקס של 3 מבנים בני 8 ו-17 קומות ו-1,325 חדרים?

דן אכדיה בהרצליה / צילום: איל יצהר
דן אכדיה בהרצליה / צילום: איל יצהר

נמשך מאבק עיריית הרצליה נגד הרחבת מלון דן אכדיה של משפחת פדרמן: העירייה הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד החלטת המועצה הארצית לתכנון לאשר את הרחבת המלון. זאת לאחר שלאחרונה דחתה ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה את הערעור שהגישה העירייה בנושא.

על-פי התוכנית שאושרה, מדובר בהוספת 70 אלף מ"ר בנוי, כך שבמקום המלון הצנוע הקיים כיום הכולל 200 חדרים בלבד, יכלול הקומפלקס החדש 3 מבנים חדשים בני 8 ו-17 קומות ו-1,325 חדרי מלון נוסף למרכז כנסים, בתי עסק ומסעדות.

בערעור שהוגש באמצעות משרד עורכי הדין הררי-טויסטר צוין כי "בהבל פה ממש ובהינף קולמוס, ותוך התעלמות בלתי מנומקת בעליל מטענות מהותיות שנטענו בפניה בהרחבה ובפירוט, אישרה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית את אחת מהתוכניות הגדולות והמשמעותיות ביותר שאושרו לאחרונה במרחב של הרצליה, בחוף הים הדרומי - באזור בעל רגישות עצומה, ובאופן שמאפשר ליזמים להכפיל פי יותר מ-6 את היקף הבנייה והשימוש של מלונאות במתחם ולהוסיף עשרות אלפי מ"ר של מלונאות, שטחי מסחר, מסעדות, אולמות ארועים וכנסים - והכול בניגוד גמור לעמדתה הנחרצת של הוועדה המקומית כמו גם של עיריית הרצליה".

בעבר תמכה ראש עיריית הרצליה יעל גרמן בתוכנית ואף קידמה אותה לצד משפחת פדרמן. אלא שמאז פרשה מתפקידה לכנסת, ונבחר במקומה ראש העירייה משה פדלון, הביע האחרון עמדה מנוגדת לזו של קודמתו. לטענת העירייה, מאחר שהיא עצמה בעלת רוב הקרקע שהיא מחכירה לדן אכדיה, על מוסדות התכנון - הוועדה המחוזית והמועצה הארצית - להתחשב בעמדתה.

הרחבת המלון נתקלה גם בהתנגדותם העיקשת של תושבי הרצליה פיתוח המתגוררים בסמוך, הטוענים כי האזור כולו צפוי לסבול מעומסי תנועה וחניה כתוצאה מהרחבת היקף שטחי המלון, וזאת בנוסף להסתרת הנוף הפתוח לים.