האמריקאים הסתערו: אפל מכרה מיליון "אפל ווטש" ביום אחד

כמיליון אנשים בארה"ב לבדה רכשו במסגרת המכירה המוקדמת ביום שישי את השעון החכם של אפל ■ לשם השוואה, בכל 2014 נמכרו רק 720 אלף שעונים חכמים מבוססי אנדרואיד של כל היצרניות הגדולות כגון LG וסמסונג

אפל ווטש / צילום: רויטרס
אפל ווטש / צילום: רויטרס

האם אפל הצליחה לשחזר את ההצלחה של האייפון גם בהשקה של הסמארט ווטש? על-פי נתונים שפרסמה חברת המחקר Slice Intelligence, התשובה לכך היא חיובית. הנתונים מראים כי קרוב למיליון אנשים בארה"ב לבדה רכשו במסגרת המכירה המוקדמת את השעון החכם של אפל ביום שישי, מעל התחזיות המוקדמות בשוק.

המכירה המוקדמת של השעון החכם של אפל נפתחה כאמור ביום שישי האחרון כאשר הלקוחות שרכשו את השעון החכם יקבלו את הגאדג'ט הנחשק לא לפני ה-24 באפריל, המועד שבו הוא יגיע באופן רשמי לחנויות. אפל אף הודיעה כי חלקם יקבלו אותו מספר שבועות לאחר מכן בשל הביקושים הגדולים.

ההתנפלות ההמונית על השעונים החכמים החדשים הובילה עלתה על ההיצע הראשוני שהעמידה אפל (יש שיגידו צעד מתוכנן) והמלאי של כל הדגמים השונים אזל בתוך שעות ספורות כאשר רק בארה"ב 952 אלף לקוחות החליטו לשים את ידם על השעון החכם. לשם השוואה, בכל 2014 נמכרו רק 720 אלף שעונים חכמים מבוססי אנדרואיד של כל היצרניות הגדולות כגון LG וסמסונג.

על-פי הנתונים של Slice Intelligence, כ-62% מהלקוחות רכשו את הדגם הבסיסי של השעון החכם, דגם הספורט. בנוסף, כ-72% מהלקוחות רכשו מכשירים נוספים של אפל בשנתיים האחרונות.

עם זאת, חשוב לציין ששוק השעונים החכמים עדיין קטן ולא זכה להצלחה גדולה הדומה לשוק הסמארטפונים. לשם השוואה, בסוף השבוע הראשון להשקת מכשירי האייפון 6, אפל מכרה 10 מיליון מכשירים (של האייפון 6 ו-6 פלוס).