אבי לוזון: "הכתבים באתר יצטרכו לשרוף סוליות נעליים ושיחות טלפון; אהיה מעורב בכל ההחלטות"

רשמית: יו"ר ההתאחדות לשעבר נכנס לשותפות באתר האינטרנט "ישראל ספורט", בתמורה להשקעה המוערכת במאות אלפי דולרים* על העסקה המתגבשת דווח לראשונה ב"גלובס"

עכשיו זה רשמי: אבי לוזון נכנס לעסקי האינטרנט - לאחר שרכש אחוזי החזקות משמעותיים בפורטל "ישראל ספורט" (israelsport.co.il) תמורת סכום המוערך במאות אלפי דולרים. על העסקה המתגבשת, שנחתמה בימים האחרונים - פורסם לראשונה ב"גלובס". על-פי הידוע, רכש יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר עשרות אחוזים באתר, המשקפים לו שווי חברה של 2 מיליון דולר. לוזון מצטרף לשותפים נוספים שמחזיקים באחוזים קטנים יותר מהאתר - ביניהם חברת פתרונות התקשורת, האבטחה והמחשבים יו-קונקט, שבקיץ האחרון רכשה 5% מ"ישראל ספורט" לפי שווי דומה של 2 מיליון דולר. אגב, ב-2007, כשקבוצת ידיעות אחרונות רכשה 51% מאתר הספורט המוביל בישראל ONE, היא עשתה זאת לפי שווי חברה שעמד, על-פי הערכות, על 10 מיליון דולר. בשיחה עם "גלובס" היום, סירב לוזון להתייחס לסכומים שהשקיע: "היחידות שמקבלות דיווחים על מצבי הכלכלי הן רשויות המס".

גם לאחר העסקה, שמהווה צומת דרכים משמעותי בחייו של האתר הצעיר (נוסד ב-2014) - השליטה בו תישאר בידי מייסדו, מרדכי שלו, הפעיל בתחום האינטרנט כבר למעלה מ-15 שנה, באמצעות חברת Group-S שבבעלותו (שעיקר פעילותה היא באתרי היכרויות בארץ ובחו"ל, ביניהם freelove). בנוסף מחזיקה Group-S באתר מועדון הלוטו הבינלאומי winnet.co.il.

כפי שפורסם ב"גלובס", לוזון בן ה-59 ייקח חלק פעיל ומלא בניהול הכלכלי השוטף של האתר, שהציב לעצמו אמביציות גבוהות במיוחד, כולל תחרות עתידית מול אתר ONE. למעשה, האיש החזק במכבי פ"ת ישמש כיו"ר "ישראל ספורט", שקברניטיו מאמינים כי יוכלו לייצר ממנו רווחיות במהלך השנים הקרובות, בין היתר באמצעות אפיקים פרסומיים ושת"פים מול גופים כגון הטוטו. לוזון: "נשתדל להיות מנגנון לא שמן, אלא רזה ויעיל, ואני מקווה שזה ייתן לנו את האפשרות להיות רווחיים תוך שנה-שנתיים. לא נגבה תשלום על תוכן - ההכנסות יגיעו אך ורק מפרסום".

מה גרם לך להיכנס דווקא לעסקי האינטרנט?

"אני משקיע בכל מיני ביזנסים, ואני חושב שכל מה שקשור במחשבים ובאינטרנט, מה לעשות - זה העתיד. העיתונות המודפסת היא פחות רלוונטית, היא הפכה יותר לעניין של סופשבוע ומגזינים. אבל הידיעות השוטפות - הכל קורה דרך האינטרנט, ולכן אני רואה פה פוטנציאל גדול להתפתחות להיות מאתרי הספורט המובילים והפופולריים בשוק".

יש תחרות בשוק הזה. אתם אנדרדוג מובהק.

"קודם כל, זה מאתגר. אבל תמיד אהבתי להיות במקום של האנדרדוג בחיים שלי ולהצליח כנגד כל הסיכויים".

לא תהיה שותף שקט.

"ממש לא. אני שותף שרוצה לראות תוצאות. אשתדל לגייס גם מפרסמים לאתר, וגם להביא ידיעות. הכתבים יצטרכו להתחיל לשרוף סוליות נעליים, ושיחות טלפון, ומי שלא יעמוד בסטנדרטים - לא יהיה. פשוט מאוד. אהיה מעורב בכל ההחלטות, גם הפיננסיות וגם המקצועיות - לא יגויס אף כתב חדש ללא אישורי".

בתור אדם כל כך מקושר בכדורגל הישראלי - אני מניח שלכתבים שלך יהיה יתרון על-פני המתחרים. תסייע להם להשיג מידע.

"נכון. אין אחד שמכיר את הכדורגל הישראלי על בוריו כמוני".

איפה נקרא בפעם הראשונה האם רן בן שמעון ממשיך במכבי פ"ת?

"בישראל ספורט".

כלומר, זה אתר הבית החדש של לוזון ומכבי פ"ת?

"לא אתר הבית החדש, אבל באופן טבעי - אני אתן לו קדימות. מנסים לראיין אותי כמעט כל תחנות הרדיו וכל אתרי הספורט למיניהם - אבל מעכשיו מי שירצה לדעת מה אבי לוזון חושב על הא ועל דא - יצטרך להיכנס לאתר הזה".

במקביל לפעילותו ב"ישראל ספורט" ומכבי פ"ת, ימשיך לוזון לשמש כחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, וכחבר הוועד הפועל של ארגון הכדורגל האירופי אופ"א - תפקיד אליו נבחר עד שנת 2017. "יהיה לי מספיק זמן להתעסק עם 'ישראל ספורט'. הפעילות של חבר הנהלה בהתאחדות בדרך כלל מסתכמת בהגעה לישיבה פעם בשלושה-ארבעה חודשים - וזהו. כיו"ר ההתאחדות הייתי צריך לבוא לשם כל יום למשך שעות, והיום אני לא צריך את זה כבר, ברוך השם".

"ישראל ספורט" מעסיק כיום כ-35 עובדים ופרילנסרים. אגב, מי שהחלה לאחרונה לנהל עבור האתר את תחום המדיה הפרסומית היא חברת "מדיה ספורט" של דורון עוז, שבמסגרת פעילותה מכרה לערוץ 1 את חבילות הפרסום של המונדיאל שנערך בברזיל בקיץ האחרון.