מש' התקשורת דורש מבזק לתגבר מוקדים העוסקים ברפורמה

המשרד טוען שלא ייתכן שחברה כמו בזק תקצה 15 איש בלבד לחיבור לקוחות לספקיות האינטרנט - גם אם מדובר בחודש בלבד עד שניתן יהיה לעשות זאת בצורה אוטומטית

משרד התקשורת לא מרוצה מהמשאבים שבזק מקצה להעברת לקוחות במסגרת הרפורמה בשוק הקווי. מחר (ג') אמור להתכנס במשרד "שולחן עגול" שבו יושבים נציגי כל החברות בשוק עם בכירי המשרד, ובו דנים בסוגיות החשובות ברפורמה. ל"גלובס" נודע שהמעבר האיטי של לקוחות מבזק למפעילים מתחרים הוא אחד הנושאים החשובים שיעמדו מחר לדיון.

במשרד מאוד מאוכזבים מהעובדה שקצב העברת הלקוחות מבזק לספקיות הורע בשבועות האחרונים וספקיות האינטרנט מדווחות על הצטברות לקוחות גדולה שלא טופלה בבזק.

נסביר שכרגע התהליך עובד באופן שבו ספקית האינטרנט מעבירה את הפרטים ללקוח שרוצה לעבור לאחריותה לבזק ובזק בתורה רושמת את הבקשה ומבצעת את המעבר באופן ידני דרך מערכותיה. התהליך הידני יסתיים בחודש הבא כאשר ייכנס לפעולה ממשק אוטומטי, אלא שבינתיים בזק הקצתה לתהליך הידני מעט מדי משאבים, כפי שטוענים במשרד התקשורת והתוצאה היא עיכובים של מאות לקוחות שרוצים לעבור תוכנית במסגרת הרפורמה לאחת מספקיות האינטרנט אך נשארים תקועים.

נדגיש שלמרות שכאמור בחודש הבא התהליך אמור להיות אוטומטי והלקוחות יעברו לספק אינטרנט ללא עיכובים, התוצאה כרגע מבחינת המשרד היא בלתי נסבלת והם דורשים מבזק לתגבר את מספר העובדים שמטפלים בבקשות באופן ידני. כרגע על פי הערכה בבזק ישנם לא יותר מאשר כ-15 עובדים שעוסקים בפעולה, ומשרד התקשורת לא מוכן לקבל את טיעוני בזק שהיא אינה יכולה להכשיר עובדים נוספים רק לתקופה של חודש, עד שייכנס הממשק האוטומטי לפעולה.

עוד נודע ל"גלובס" שמשרד התקשורת הורה לבזק להפסיק עם השיטת שבה הגדירה לקוחות שנוטשים אותה לטובת ספק אינטרנט אחר. הסיפור החל בעקבות החלטה של בזק "לסמן" כל לקוח שעובר לרפורמה על ידי הוספת האות W לשם הדומיין של ספק האינטרנט בעת המעבר במודם ראוטר. האות W מסמלת את המילה WHOLSALE, קרי סיטונאי. בזק הסבירה למשרד שהגדרת הלקוח מתבצעת כדי לאבחן בין הלקוחות שכן ישנם לקוחות שמשוייכים לשוק הסיטונאי ויש כאלה שלא. ההבדלים ביניהם נוגעים לתשלומים שבזק מקבלת מכל ספק אינטרנט.

כאשר בזק ביצעה את פעולת הסימון של הלקוחות, ספקיות האינטרנט נדרשו להגדיר את הלקוח מחדש בדומיין בנתב והדבר היה כרוך בפעילות מסובכת שהקשתה עוד יותר על מעבר לקוחות חלק מבזק לספקיות. משרד התקשורת לא הסכים לקבל את עמדת בזק בנושא, וראה בהחלטה הטכנולוגית שקבלה מטרה אחת - לפגוע ברפורמה. זו הסיבה שכל טענותיה נדחו והמשרד הורה לבזק לבטל את הסימון.