נעילה שלילית בבורסה; טבע ירדה 2%, סלקט הוסיפה 5.2%

ירידות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ יוון מתכוננת להכריז על חדלות פירעון ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל ■ מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

יום המסחר בבורסה של תל אביב (ג') נחתם בירידות שערים, בצל מגמה שלילית בוול סטריט ובבורסות אירופה. הסוחרים בשוק נושאים עיניהם לעבר עונת הדוחות בארה"ב שהחלה לתפוס תאוצה היום. מניות הבנקים רשמו ירידות חדות ומשכו את מדד הבנקים לירידה של יותר מ-1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

יוון מתכוננת להכריז על חדלות פירעון, לפחות על חלק מהחובות שלה - כך לפי דיווח ב"פייננשל טיימס". אם יוון לא תקבל את הסיוע הבא בסך 7.2 מיליארד אירו בפסגת שרי האוצר של אירופה ב-24 באפריל, הכרזה על חדלות פירעון תהיה בלתי נמנעת. "יוון מתכוננת לנקוט צעד דרמטי ולהכריז על חדלות פירעון אלא אם היא תצליח להגיע להסכם עם הנושים האירופיים והבינ"ל עד סוף אפריל, כך על פי גורמים שתודרכו ע"י סיריזה, המפלגה הקומוניסטית השלטת בממשלה", נכתב ב"פייננשל טיימס".

יוטב קוסטיקה, הכלכלן הראשי במור בית השקעות מציין כי "ישנם מספר גורמים שלהערכתנו צפויים להמשיך ולתמוך בשוק המניות המקומי ביניהם יציאת הכספים המאסיבית מהקרנות הכספיות והעברתם לנכסים בסיכון גבוה יותר, בין היתר מניות. כמו כן, כנראה שעוד לא נאמרה המילה האחרונה בנושא הצעת הרכש של מיילן לפריגו. למרות העליות מתחילת השנה במדדי המניות, אנו עדיין סבורים ששוק המניות המקומי מתומחר בצורה הוגנת ונראה עדיף בשלב זה על פני השוק האמריקאי, שם חברות רבות מדווחות על פגיעה בהכנסות כתוצאה מהתחזקות הדולר".

במחלקת המחקר של בית ההשקעות טופ אלפא מציינים כי מחר צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן, אשר עשוי להשפיע רבות על הסערה שפתח הדולר עם חציית רף הארבעה שקלים אתמול. "במידה והמדד ירד, אנו צופים המשך לחצים דיפלציוניים, אשר צפויים להגביר את הספקולציות סביב הורדת ריבית נוספת, ויתכן ויגרמו להרחבה כמותית מצד בנק ישראל".

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות שערים לאחר פתיחה חיובית, כשברקע נתונים גרועים בסין וחשש המשקיעים מעונת הדוחות לרבעון הראשון של 2015. כלכלנים צופים כי באופן כולל רווחי החברות צפויים לרדת בכ-5% לעומת הנתונים בשנה שעברה. עונת הדוחות לרבעון הראשון מעלה הילוך היום, כשאינטל וג'יי.פי.מורגן צ'ייס יפרסמו תוצאות.

בזירת המאקרו פורסם בארה"ב הגירעון הפדרלי לחודש מארס, שהגיע לסך של 53 מיליארד דולר, מעל התחזיות שצפו גירעון של 37 מיליארד דולר. בהשוואה למארס 2014, מדובר בעלייה של 16 מיליארד דולר. כך, הגירעון בשנה הפיסקלית עד כה עומד על 439 מיליארד דולר.

אתמול ננעל המסחר בבורסה בעליות שערים ומדד המעו"ף המשיך וטיפס לשיא חדש והוא קרוב לרף ה-1,700 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

מבוי סתום בכיל

טבע ירדה בחדות לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער ארביטראז' שלילי של כ-1%. גם פריון ואלוט יורדות עקב פערים שליליים .

מנגד מניות קנון ואלביט מערכות רשמו עליות על רקע פערים חיוביים.

טאואר ו-Semtech הודיעו היום על השלמה מוצלחת של מספר העברות טכנולוגיות של מוצרי Semtech למתקן הייצור Fab2 של טאואר-ג'אז ועל העלאה משמעותית בנפח הייצור.

ההסתדרות הכללית מתכוונת להודיע היום לבית הדין הארצי לעבודה כי המו"מ שהתקיים בשבועות האחרונים בין הנהלת כיל לבין נציגי העובדים וההסתדרות נקלע למבוי סתום.

חברת סלקט הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם בית החולים רמב"ם לביצוע ניסוי ראשון בבני אדם. ההסכם נחתם מול המרכז הרפואי רמב"ם - המחלקה להשתלת מוח עצם, וינוהל על ידי מנהלת המחלקה - פרופ' צילה צוקרמן. לאחר ניסויים פרה קליניים נרחבים שביצעה החברה תוך שימוש בטכנולוגיה שפיתחה, ובהמשך לניסויי כיול שנערכו תחת אישור וועדת הלסינקי המקומית, בכוונת החברה והחוקרים לבצע ניסוי ראשון בחולי לוקמיה הזקוקים להשתלת מח עצם.