ת"א סגרה בעליות; אלביט מערכות עלתה 3.1%, בזק 1.6%

הבנק המרכזי האירופי החליט היום להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.05% ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.62 מיליארד שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה המקומית ננעל היום (ד') תוך עליות קלות במדדים המובילים, במקביל למגמה חיובית בארה"ב ואירופה ולקראת פרסום מדד המחירים לצרכן ב-18:30 הערב. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.62 מיליארד שקל.

עיני המשקיעים נודדות מעונת הדוחות בארה"ב, הנמצאת בעיצומה, חזרה לאירופה, שם על פי דיווח בפ"פייננשל טיימס", יוון מתכוננת להכריז על חדלות פירעון, לפחות על חלק מהחובות שלה. אם יוון לא תקבל את הסיוע הבא בסך 7.2 מיליארד אירו בפסגת שרי האוצר של אירופה ב-24 באפריל, הכרזה על חדלות פירעון תהיה בלתי נמנעת.

עוד בעולם, הבנק המרכזי האירופי החליט היום להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.05% בעוד ריבית הפקדונות נותרה ברמה שלילית בשיעור של 0.2%-. זאת בהתאם לתחזיות המוקדמות בשוק וכחודש לאחר שהבנק החליט להשיק תוכנית להקלה כמותית במסגרתה הוא רוכש מדי חודש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 1.1 טריליון דולר.

הבורסה פרסמה היום נתוני מעניינים על חלוקת הדיבידנד ב-2014. מהנתונים עולה כי סך הדיבידנדים שחולקו ע"י החברות שמניותיהן נסחרות בבורסה בת"א הסתכם בשנת 2014 בכ-18.8 מיליארד שקל, עלייה של כ-1% לעומת שנת 2013 בה חולקו כ-18.7 מיליארד שקל. תשואת הדיבידנד הממוצעת בבורסה עמדה ב-2014 על 2.6%, נמוכה מ-2.9% בשנת 2013 וכ-3% ב-2012 אבל עדיין גבוהה משמעותית מ-1.5%-1.7% באג"ח השקליות הארוכות של ממשלת ישראל.

תשואות הדיבידנד הגבוהות ביותר מבין חברות מדד ת"א-100 שייכות לבזק , דיסקונט השקעות (9.9%), דלק רכב וחברת פז נפט .

ה"שקר" שמאחורי השיאים בבורסה בתל-אביב

2014 בביומד הישראלי: הקריסות צורמות, ההתקדמות - איטית

המו"מ בין הנהלת כיל לעובדים וההסתדרות נקלע למבוי סתום, והעובדים שוקלים על החרפת צעדיהם בימים הקרובים. כיל הודיעה היום לבית הדין לעבודה כי היא חוזרת בה מכל ההסכמות שהושגו ב-13 במארס בבית הדין בכל הנוגע להקפאת הפיטורים של 140 מעובדי תרכובות ברום במטרה לחזור להידברות. המשמעות - החברה מאיימת לחדש את הפיטורים בתוך 48 שעות. החברה הקפיאה את הפיטורים לבקשת ביה"ד כדי לחדש את המו"מ עם ההסתדרות, אבל הצדדים הגיעו בימים האחרונים למבוי סתום.

מניית אלביט מערכות המשיכה במומנטום החיובי ועלתה בחדות. גם טבע , בזק, קבוצת דלק ואבנר בלטו.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]