הדולר היציג נחלש בכ-0.2% לקראת פרסום מדד מארס

האירו היציג נקבע בעלייה של כ-0.2% ל-4.218 שקלים ■ מדד המחירים לצרכן השלים ירידה חדה של 1.5% ב-12 החודשים האחרונים - אם המדד של היום יירד עוד, בנק ישראל עשוי להוריד ריבית

דולר-סימן שאלה-כסף / צילום: שאטרסטוק
דולר-סימן שאלה-כסף / צילום: שאטרסטוק

הדולר נחלש היום (ד') בכ-0.2% והשער היציג נקבע על 3.975 שקלים לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש מארס הערב. במקביל, האירו היציג נקבע בעלייה של כ-0.2% ל-4.218 שקלים. בעולם הדולר מתחזק בכ-0.6% מול האירו לכ-1.0582 ד' לאירו.

היום ב-18:30 תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש מארס, שצפוי לעלות בכ-0.3% לאחר שמדד פברואר ירד ב-0.7% ומדד ינואר ירד בשיעור חד של 0.9%. ירידה חדה במדד שיפורסם היום עלולה להוביל את הבנק ישראל להנהיג ריבית שלילית בישראל למרות התנגדותו למהלך שכזה, עקב לחצי דלפציה. המדד השלים ירידה חדה של 1.5% ב-12 החודשים האחרונים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר בהקשר של המדד, כי הוא בהחלט עשוי להגביר את התנודתיות בדולר-שקל בשעות אחר הצהריים. "אם המדד יצביע על התגברות הלחצים הדפלציוניים, השקל צפוי להיחלש וזאת מאחר שהדבר יביא להתגברות הספקולציות כי בנק ישראל יבצע הורדת ריבית נוספת ואף עשוי לבצע הרחבה כמותית. מנגד, מדד גבוה מהמצופה יחזק את השקל ועשוי להעצים את התנועה של הצמד לעבר החלק התחתון של טווח המחיר".

לדברי הכלכלנים, "הפריצה בתחילת השבוע מעל רמת 4 שקלים נחשבת ברמה הטכנית לפריצה שווא. הירידה של הדולר-שקל נרשמה על רקע הירידה של הדולר בעולם, ועל רקע נתוני מאקרו מאכזבים והורדת תחזית הצמיחה של קרן המטבע הבינלאומית לגבי ארצות הברית. גם הסנטימנט החיובי בוול-סטריט על רקע הפתיחה הטובה של עונת דוחות הרווח הכבידה על הדולר, מה שריפה את ידם של הלונגיסטים בשוק המקומי והביא לצניחה של הדולר-שקל שוב לאזורי אמצע הטווח".