6% מתושבי ארה"ב מצהירים: נרכוש את השעון של אפל

הסיכוי שגברים ירכשו את השעון כפול ביחס לנשים ■ מדובר במוצר המז'ורי הראשון שהוציאה אפל לשוק תחת שרביטו של המנכ"ל טים קוק

כ-6% מהמבוגרים בארה"ב מתכננים לרכוש את ה-Apple Watch - כך על פי סקר של רויטרס ו-Ipsos. הסיכוי שגברים ירכשו את השעון כפול ביחס לנשים. מדובר במוצר המז'ורי הראשון שהוציאה אפל לשוק תחת שרביטו של המנכ"ל טים קוק.

על פי הסקר, השעון - המשווק על ידי אפל כמוצר אופנתי וגם כמוצר הנמצא בחזית הטכנולוגיה - מושך פחות מ-4% מהנשים בהשוואה ל-9% מהגברים. הסקר נערך באינטרנט בקרב 1,829 גברים בארה"ב בין ה-8 ל-14 באפריל. החל מהשבוע שעבר ניתן להזמין את השעון בהזמנה מוקדמת. מרווח הטעות בסקר עומד על פלוס או מינוס 2.6 נקודות האחוז.

אם מתייחסים למספר תושבי ארה"ב, ניתן להעריך שמדובר בכ-15 מיליון לקוחות. על פי ההערכות בוול סטריט, החברה תמכור 10 32 מיליון שעונים בשנת 2015. ואן בייקר, אנליסט בחברת המחקר גרטנר, אמר כי תוצאות הסקר מראות ש"אחוז גבוה למדי" באוכלוסיה מתעניין ברכישת השעון. "אם אפל תצליח להתקרב למספרים האלה, מצבה יהיה טוב", כך אמר.

את העניין הרב ביותר בשעון גילו גברים בגילאי 18 עד 28 (34%). אנשים ברחבי העולם הגיעו בהמוניהם לחנויות של אפל ב-10 באפריל כדי למדוד את השעונים, שמכירתם תחל רשמית ב-24 באפריל, וההזמנות המקוונות עלו מהר מאוד על ההיצע. רוב הלקוחות ייאלצו להמתין לשעון לפחות חודש.

"כבר יש לי אייפון, אייפד, ופחות או יותר כל דבר שאפל מייצרת", כך אמר אחד המשיבים לסקר. הוא אמר כי הוא קונה את מודל הספורט הבסיסי של השעון עבור עצמו, וכי ירכוש מודל יקר יותר עבור אשתו ליום האם.

אפל טרם מסרה כמה שעונים כבר הוזמנו, אך המנכ"ל קוק אמר כי המכירות "מצוינות". על פי נתונים שאספו חברת המחקר בנושא קניות Slice Intelligence וחברת הברוקרים Cowen and Co, ההזמנות המוקדמות ביום הראשון עמדו על כמיליון יחידות בארה"ב.

החברות סמסונג, סוני ו-LG השיקו שעונים חכמים משלהם, שרבים מהם מבוססים על תוכנה של גוגל. אף אחת מהן לא מסרה נתונים לגבי המכירות, אך חברת המחקר הבלתי תלויה Smartwatch Group מעריכה כי בשנה שעברה נמכרו ברחבי העולם כ-6.8 מיליון שעונים חכמים. על פי הנתונים שלהם, את המכירות מובילה סמסונג, עם כ-1.2 מיליון יחידות.

השעון החכם של אפל, שמחירו החל מ-349 דולר לדגם הבסיסי ועד ל-17 אלף דולר לשעון מזהב - מאפשר למשתמשים לבדוק דואר, להאזין למוזיקה ולבצע שיחות טלפון כאשר משתמשים בו בצמידות לאייפון. רוב הביקורות שיבחו את העיצוב שלו אך מתחו ביקורת על חיי הסוללה הקצרים והקצב האיטי שבו מועלות האפליקציות.

על פי הסקר, מבוגרים בין הגילאים 30 ל-39 הם קהל היעד העיקרי של השעון: 13% מתוכם אמרו כי הם מתכננים לרכוש אותו. אחריהם ברשימה - 10% מתוך בני ה-18 עד 29. מעט פחות משליש מהמשיבים אמרו כי יש להם אייפון. שלא במפתיע, בעלי אייפון הם בעלי הסיכוי הרב ביותר להוציא כסף על הגאדג'ט החדש מבית אפל - כ-15% אמרו כי הם מתכננים לרכוש אותו. בין המשתתפים בסקר שאינם בעלי אייפון, 8% אמרו כי הם עשויים לשקול לעבור לאייפון כדי לרכוש את השעון החכם

בגרטנר אמרו כי קונים פוטנציאלים רבים ימתינו עד לגרסה השנייה של המכשיר, שכנראה תושק בשנה הבאה. "אפל תמכור כמה מיליוני יחידות מהר למדי, אבל לאחר מכן העקומה תשתטח מעט", כך אמרו.