בלומברג: טבע בוחנת אפשרות להשתלט על מיילן

סוכנות הידיעות הזרה מצטטת "גורמים המקורבים לנושא" ■ מיילן: "אנו מחויבים לעסקה עם פריגו"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

חברת טבע בוחנת אפשרות להשתלטות על חברת התרופות Mylan Laboratories , כך, כפי שדווח בבלומברג המצטטת גורמים המקורבים לנושא, בצעד שייצור ענקית עולמית בתחום ייצור התרופות הגנריות. טבע עדיין לא ביצעה פנייה רשמית, לדברי אותם גורמים, אם כי מיילן מודעת לעניין שמגלה חברת התרופות הישראלית.

טבע מבצעת הערכה פנימית של הרכישה, ואף פנתה ליועצים בנוגע להצעה הפוטנציאלית ולמימון, כך לדברי אותם גורמים שביקשו להישאר בעילום שם. הם מסייגים, עם זאת, כי ייתכן ששקילת הנושא לא תוביל להצעה בסופו של דבר.

רכשית מיילן תהיה עסקה גדולה מאוד מבחינתו של מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, שמכהן בתפקיד קצת יותר משנה.

מוקדם יותר החודש קבעה מיילן מנגנון תחת חוק ני"ע ההולנדי שעלול להקשות על השתלטות על החברה.

אנליסטים מדברים כבר זמן רב על אפשרות רכישת מיילן בידי טבע, שרואים בשילוב בין שתי יצרניות תרופות גנריות גדולות הזדמנות להגדלת נתח השוק ולקיצוץ בעלויות.

החודש יצאה מיילן בהצעה חד-צדדית לרכישת פריגו תמורת 28.9 מיליארד דולר, ורבים רואים בזאת טריגר לפעולה מצדה של טבע, לפני שמיילן תהפוך ליעד רכישה גדול עוד יותר.

בהצהרה מהיום (ו') הודיעה מיילן כי מחויבת לעסקה עם פריגו וכי אינה מעוניינת להימכר לטבע. "אנו בוחנים כבר זמן מה את השילוב הפוטנציאלי בין טבע למיילן ואנו מאמינים כי ברור ששילוב כזה נעדר היגיון מבחינת התעשייה או התרבות הארגונית", כך אמר בהצהרה רוברט ג'יי קורי, היו"ר המנהל של מיילן.

דוברת טבע סירבה להגיב על העניין שמגלה החברה במיילן.

טבע נסחרת בשווי של כ-57 מיליארד דולר לאחר שמניותיה עלו השנה בבורסת ת"א ב-18 אחוז. מיילן עלתה ב-4.4 אחוזים לשווי שוק של כ-34 מיליארד דולר בניו יורק.