איראן מציגה מערכת טילי נ"מ מקבילה ל-S-300 מתוצרתה

נשיא איראן רוחאני: אסטרטגיה של הרתעה היא היחידה שתוביל את האזור לביטחון

חסן רוחאני / צילום: רויטרס
חסן רוחאני / צילום: רויטרס

באיראן ציינו היום (שבת) את "יום הצבא" במצעד שהציג שלל פיתוחים צבאיים שעלולים להטריד מאוד את מדינות המערב - לנוכח הסכם הגרעין המתגבש עם המדינה, שהשיחות אודותיו צפויות להתחדש בשבוע הבא.

בין היתר חשפו האיראנים לראשונה מערכות טילים להגנה אווירית בשם "באבר 373", המקבילה המקומית לטילי ה-S300 מתוצרת רוסיה, שאמורים גם הם להצטרף לכוח ההגנה האווירית המתחדש של הרפובליקה האסלאמית.

כמו כן, הוצגו מכ"מים מתקדמים ואמצעים לאיסוף מודיעין לצד טנקים וכלי טיס. מדובר במסר נוסף של איראן למערב, לפיו האופציה הצבאית לתקוף את מתקני הגרעין של המדינה כבר אינה רלוונטית בזכות יכולותיה המתקדמות.

על רקע הצגת כלי הלחימה, טען נשיא איראן חסן רוחאני כי ארצו דווקא חותרת לשלום באזור, שלום שיושג באמצעות ההתעצמות הצבאית של משמרות המהפכה. "אנו נוקטים אסטרטגיה של הרתעה כדי לכונן שלום וביטחון באיראן ובמזרח התיכון", אמר. "שיטת הפעולה שלנו היא הגנה ולא התקפה".

וגם מקומה של ישראל, המתייצבת בראש המתנגדות להסכם הגרעין המתגבש מול איראן, לא נעדר מהמצעד הצבאי. במהלך האירוע ניתן היה להבחין בשלטי "מוות לישראל" שהונפו על גבי כלי רכב רבים שעשו את דרכם ברחובות העיר