אנלייט במו"מ להשקעה של 23 מיליון אירו באירלנד

חברת האנרגיה הירוקה תרכוש חברה פרטית המחזיקה בפרויקט הנמצא בשלבי הקמה, הממוקם באזור צפון מערב אירלנד ■ מעריכה כי ההכנסות השנתיות של הפרויקט יגיעו ל-2.9 מיליון אירו, לתקופה של 25 שנה

שאול אלוביץ'  / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר

חברת האנרגיה הירוקה אנלייט מעוניינת להרחיב את פעילותה באירופה, והבוקר דיווחה על מו"מ שהיא מנהלת להשקעה של 23 מיליון אירו (קרוב ל-100 מיליון שקל) בכניסה לפעילות אנרגיית רוח באירלנד. במסגרת העסקה תרכוש אנלייט חברה פרטית המחזיקה בפרויקט הנמצא בשלבי הקמה, הממוקם באזור צפון מערב אירלנד, וצפוי לספק כ-14 מגה-ואט באמצעות שש טורבינות רוח.

באנלייט, חברה בשליטת יורוקום של שאול אלוביץ' (בעל השליטה בבזק), מעריכים כי ההכנסות השנתיות של הפרויקט יגיעו ל-2.9 מיליון אירו, לתקופה של 25 שנה. החברה גם החליטה לאחרונה להיכנס לפעילות בתחום אנרגיית הרוח בפולין.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, מסר היום כי "החברה מזהה את אירלנד כשוק אטרקטיבי, הנהנה משילוב של משאבי רוח טובים ורגולציה יציבה המאופיינת ברמת ודאות ושקיפות גבוהה. הרחבת הפעילות לאירלנד מבוצעת כחלק מאסטרטגיית החברה לפיזור גאוגרפי וגיוון מקורות הייצור".

באנלייט הוסיפו כי אנרגיית הרוח מהווה כיום את מקור האנרגיה המתחדשת העיקרי באירלנד, עם הספק מותקן של יותר מ-2,000 מגה-ואט, ופוטנציאל שוק של כ-3,500-4,000 מגה-ואט עד שנת 2020.

כיום עיקר פעילותה של אנלייט מתרכז בישראל, ונוסף על כך יש לה מיזמי אנרגיה סולארית (פוטו-וולטאית) באיטליה, שתרמו לה 9% מסך הכנסותיה ב-2014.

בשנה האחרונה מניית אנלייט נחלשה בכ-10%, ומחירה משקף לחברה שווי של כ-240 מיליון שקל. את 2014 סיכמה אנלייט עם קפיצה של 65% בהכנסותיה, שהגיעו ל-398 מיליון שקל, ורווחיה לשנה זו קפצו ב-145% ל-52 מיליון שקל.