הדולר נחלש בכ-0.1%; גוברות הציפיות לריבית שלילית

האירו היציג נחלש בכ-0.6% ל-4.216 שקלים ■ FXCM ישראל: השבוע נמתין ונראה האם הסחף השלילי של הדולר-שקל יביא לשבירה מתחת ל-3.9 שקלים, מה שעשוי להאיץ את התיקון

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

השקל נסחר היום (ב') בהתחזקות מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר היציג נחלש בכ-0.1% מול המטבע המקומי ונקבע על 3.925 שקלים, בעוד האירו נחלש בכ-0.6% ל-4.216 שקלים.

גוברות הציפיות בשוק ההון כי בנק ישראל יוריד בקרוב את הריבית לאפס או אף לטריטוריה שלילית, זאת על רקע מדד מארס הנמוך מהתחזיות והמשך מגמת התחזקות השקל מול סל המטבעות האפקטיבי. להערכת כלכלנים, הורדת ריבית נוספת תהיה כמעט בלתי נמנעת אם גם מדד חודש אפריל יהיה נמוך מהתחזיות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל, שבשבוע שעבר שוב כשל בניסיון לפרוץ מעל מחסום ה-4 שקלים, נסחר עם פתיחת שבוע המסחר בתחתית אזור הטווח, סביב 3.92 שקלים. כאמור, טווח המחיר המגדיר את התנועה של הצמד בשבועות האחרונים הוא 3.9-4 שקלים. פריצה של אחת הרמות הללו עשוי להכתיב את המגמה בטווח הקרוב, והשבוע נמתין ונראה האם הסחף השלילי של הצמד יביא לשבירה מתחת ל-3.9 שקלים, מה שעשוי להאיץ את התיקון של הדולר-שקל לעבר 3.87 ו-3.85 שקלים".

בפריקו מעריכים כי פריצת רמת 3.82-3.85 שקלים תתמוך במעורבותו של בנק ישראל במסחר שכן בנק ישראל מודע לתבנית תנועת השערים ולצורך לבלום את ייסוף השקל בטרם יקרוס שערו. "הדולר נסחר מזה חמישה חודשים בתחום שערים מוגבל של 3.83-4.08 שקלים. פריצת תחום זה תגרור למימוש הוראות סטופ לוס ותנודות חריגות בשער הדולר", נכתב.