ביתן: "המחיר של כמעט חינם היה גבוה, אך זה יביא תוצאות"

בעלי יינות ביתן מתייחסים לראשונה לרכישת רשת כמעט חינם, ומשיקים סניף ראשון בפורמט שוק חדשני

נחום ביתן / צילום: תמר מצפי
נחום ביתן / צילום: תמר מצפי

שנתיים אחרי רכישת רשת כמעט חינם, בעלי רשת יינות ביתן טוענים, כי הם אינם מתחרטים על המהלך. יוסי ביתן, בנם של הבעלים, נורית ונחום ביתן, אומר היום ל"גלובס": "נכון שהסכום היה גבוה, אבל זה התאים לנו אסטרטגית, ועם העבודה שאנחנו יודעים לעשות, לאט-לאט זה יביא תוצאות. אני מאמין שעשינו מהלך, שעכשיו אנחנו מתחילים לקצור את הפירות שלו. הרכישה נתנה לנו פריסה ארצית".

ביתן מודה, שחלק מהסניפים של כמעט חינם היו "במצב תחזוקתי גרוע". ואכן, רשת יינות ביתן השקיעה למעלה מ-40 מיליון שקל בשיפוץ הרשת.

היום (ב') השיקה רשת יינות ביתן סניף חדשני, בפורמט של שוק בעיר רחובות, בהשקעה של 15 מיליון שקל. הרשת צופה, כי הפידיון של הסניף יעמוד על 240 מיליון שקל בשנה. הסניף, שזכה לעיצוב חדשני, כולל עמדות מזון יוצאות דופן בקרב רשתות השיווק. כך למשל, בסניף יש עמדה לסחיטת מיצים טריים, דוכני גלידה, טוסטים, כנפה, פופקורן, סוכר (שערות סבתא), בירה מהחבית ועוד. כחלק בלתי נפרד מהסניף פועלת גם מסעדה, המציעה בנוסף אוכל מוכן הביתה. ביינות ביתן אומרים, כי בהתאם להצלחת הסניף שהושק היום, תפתח הרשת כ-7-10סניפים נוספים, שיפעלו במתכונת דומה.

יוחננוף לא שמע ולא מתעניין

הסניף ברחובות צפוי להעיר את התחרות באזור, ולייצר תחרות ישירה לרשת יוחננוף, שפועלת לא הרחק ממנו, ומחזיקה סניפים גם בקריית עקרון הסמוכה. כדי לעודד את המכירות בפתיחת הסניף מציעה יינות ביתן מבצעים אגרסיביים במחלקת העוף, הדגים, הירקות ועוד.

כך למשל, מחיר חזה עוף וכרעיים עומד על 14.90 שקל לק"ג, ופרגיות נמכרות ב-29.90 שקל לק"ג. במחלקת הדגים נמכרים אמנון ב-9.90 שקל לק"ג ודניס ב-29.90 שקל לק"ג. במחלקת הירקות מוכרת הרשת עגבניות, מלפפונים, כרוב ובטטה ב-10 אגורות לק"ג. כל המבצעים מותנים בקנייה ברשת, ומוגבלים ל-3 ק"ג מכל פריט.

בהתייחס לחזית התחרותית החדשה, אומר היום ל"גלובס" איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף: "לא שמעתי על פתיחת הסניף. יש לנו רק 10 סניפים, ובלי עין הרע אנחנו עסוקים כל היום בלספק את הסחורה ולתת את השירות. לא כל כך מעניין אותי מי פותח מה. כל יום מישהו פותח שתי חנויות. השוק מוצף בטירוף, וכל מי שפותח עוד חנות לא משיג אפקט".