בנק הפועלים מגדיל את הדיבידנד ל-20% מהרווח השנתי

האישור הקודם של המפקח על הבנקים היה לחלוקת 15% מהרווח הנקי כדיבידנד ■ ההחלטה - בהתאם למדיניות הדירקטוריון לחלק עד 30% מהרווח השנתי ■ עוד הוחלט להגדיל את תכנון יחס ההון העצמי רובד 1 של הבנק

ציון קינן / צילום: תמר מצפי
ציון קינן / צילום: תמר מצפי

דירקטוריון בנק הפועלים בראשות היו"ר יאיר סרוסי, החליט היום להגדיל את שיעור הדיבידנד שמשלם הבנק מדי שנה לבעלי מניותיו ל-20% מהרווח הנקי השנתי. מבנק הפועלים נמסר כי החלטה זו נתקבלה לאחר שהבנק קיבל את אישורו של דודו זקן, המפקח על הבנקים בבנק ישראל, למהלך.

עד כה התיר המפקח על הבנקים לבנק הפועלים לחלק רק 15% מהרווח הנקי השנתי כדיבידנד לבעלי המניות. בבנק הפועלים ציינו כי החלטת הדירקטוריון האמורה תואמת את מדיניותו לחלק עד 30% מהרווח הנקי כדיבידנד.

בנק הפועלים סיים את 2014 עם רווח נקי של 2.74 מיליארד שקל, לאחר שהרוויח כ-5 מיליארד שקל במצטבר בשנים 2012-2013. בארבע השנים האחרונות חילק הבנק לבעלי מניותיו דיבידנד מצטבר של 1.16 מיליארד שקל (כ-289 מיליון שקל בשנה בממוצע).

לבנק הפועלים רווחים ראויים לחלוקה בהיקף עצום של 19.4 מיליארד שקל, כאשר שוויו הבורסאי שלו עמד היום על כ-26.2 מיליארד שקל. דירקטוריון הבנק גם החליט היום להגדיל את תכנון יחס ההון העצמי "רובד 1" של הבנק, באופן שמסוף שנת 2017 הוא יעמוד על 10.75%.

ההחלטה של המפקח על הבנקים להתיר במקצת את הרסן מעל בנק הפועלים, נתפסת כחיובית עבור המשקיעים בבורסה ומניית הבנק הגיבה היום החלטה בעלייה של 2%, לאחר שלפני ההודעה נסחרה המניה בירידה של 0.5%. בנק הפועלים נסחר כיום בבורסה לפי מכפיל של 0.82 על ההון העצמי שלו.