אושר הסכם איחוד הרשתות בין פרטנר והוט מובייל

מדובר בהסכם שבמסגרתו מקימות שתי החברות רשת משותפת שתספק שירותים לשתי החברות ■ ההסכם צפוי להקטין את העלויות של שתי החברות בעשרות מיליוני שקלים בשנה

חיים רומנו מנכ``ל פרטנר / צילום: איל יצהר
חיים רומנו מנכ``ל פרטנר / צילום: איל יצהר

משרד התקשורת אישר היום (ב') את ההסכם לאיחוד רשתות בין פרטנר והוט מובייל. מדובר בהסכם שבמסגרתו מקימות שתי החברות רשת משותפת שתספק שירותים לשתי החברות.

ההסכם בין פרטנר והוט מובייל צפוי להקטין את העלויות של שתי החברות בעשרות מיליוני שקלים בשנה. המיזם מוקם בשותפות מלאה בין החברות והוא צפוי להיות מנוהל באמצעות דירקטוריון משותף.

הסכם איחוד הרשתות הוא חלק ממגמה כלל עולמית של צמצום מספר הרשתות במדינות רבות על רקע העלויות הכבדות והיתרונות שיש למפעילים ולציבור בצמצום הרשתות הן בשל בעיות קרינה והן מסיבות של נראות ואסתטיקה.

ההסכם השני שעומד כרגע לפתחו של המשרד הוא הסכם בין גולן טלקום לסלקום. הסכם זה נתקל בקשיים היות והוא מנוגד למדיניות המשרד שרוצה ששני המפעילים יחלקו בהוצאות ובבעלות על הרשת באופן שווה. הסכם גולן סלקום לא עמד בדרישות אלה ולכן הצדדים התבקשו לתקן את ההסכם ביניהם.

נזכיר, כי המשרד מצפה שגם חזי בצלאל שזכה בתדרים להקמת רשת ישלב כוחות עם אחד המפעילים ויקים איתו רשת כאשר הציפייה היא שזה יקרה עם פלאפון. אלא שלא מן הנמנע שבצלאל יחבור לאחד המיזמים המשותפים ובכל מקרה הוא מנהל משא ומתן עם כמה גורמים במקביל.