צו כינוס לנכסיו של אלי זינו בשל חוב לרשויות המס

על פי הבקשה, זינו - שמכר את קבוצת הכדורגל ב-2007 - חייב לרשות המסים 6.7 מ' ש', ולאגף מיסוי מקרקעין נטען כי קיים חוב של 17 מ' ש'

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אריאל חזק, קיבל את בקשת רשות המסים והוציא צו כינוס נכסים לנכסיו של אלי זינו, לשעבר הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע. חזק מינה את עו"ד איתן ארז כמנהל מיוחד לנכסיו של זינו. בבקשה טוענת רשות המסים כי זינו חייב לה 6.7 מיליון שקל, ולאגף מיסוי מקרקעין נטען כי קיים חוב של 17 מיליון שקל.

עם מינויו למנהל מיוחד הגיש עו"ד ארז בקשה לבית המשפט למנותו כמנהל במקום זינו של שתי חברות הנמצאות בבעלותו. עוד ביקש עו"ד ארז מבית המשפט לקבוע כי כמנהל החברות הללו הוא יהיה מורשה החתימה וינתנו לו הסמכויות הדרושות לניהול החברות, לרבות ניהול חשבונות הבנק שלהן, גביית כספי דמי שכירות מהשוכרים המצויים בנדל"ן שבבעלות אחת החברות.

מהבקשה עולה כי על פי חקירת נכסיו של זינו, בבעלותו חברה בשם "קינג לפיתוח דימונה", שבבעלותה מבנה משרדים ומסחר בן 5 קומות במרכז העיר דימונה, סמוך להיכל התרבות. המבנה מושכר בין היתר למשרדי עיריית דימונה, משרדי חברת עמידר, הרבנות הראשית, וכן לרשות הדואר וקופות חולים ולמשרדים פרטיים, ויש בו קומת מרתף המשמשת אולם שמחות. בחודש שעבר העריך שמאי המקרקעין יניב ביליה את הנכס ב-6.5 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. עו"ד ארז טוען כי מדובר בנכס ייחודי בעיר מכיוון שלא קיימות חלופות דומות למסחר ולמשרדים, מה שמקנה לו יתרון יחסי ורמת ביטחון גבוהה יחסית באשר להכנסות הצפויות בשנים הבאות. עוד מציין עו"ד ארז, כי מדובר בחברה שהכנסותיה מדמי שכירות בשנים 2011-2012 עמדו על יותר מ-2 מיליון שקל.

לגבי החברת השנייה של זינו, "קינג פיתוח וסחר", נאמר בבקשה כי אין לה למעשה פעילות ממשית.

עם זאת, מעיון בתנועות בחשבונו האישי של זינו בבנק דיסקונט מתברר כי קיימות הפקדות של כספים מחברה זו לחשבונו האישי, וכי העניין מצריך בדיקה יסודית של המנהל המיוחד. לפיכך, ציין עו"ד ארז, ולאור העובדה כי זינו שימש טרם מתן צו הכינוס מנהלן של החברות, ועל מנת למנוע זליגת כספים מהחברות לידי זינו, יש צורך דחוף למנות אותו כמנהלן של החברות.

בשנת 2007 מכר זינו את השליטה בקבוצת הפועל באר שבע לאשת העסקים אלונה ברקת.

אתמול (א') פרסם "גלובס" כי מאז רכשה את הקבוצה בקיץ 2007 ועד לסוף דצמבר 2013, השקיעה ברקת בהפועל באר שבע יותר מ- 76 מיליון שקל.