נעילה חיובית באירופה; "עונת הדוחות מפתיעה לטובה בינתיים"

בנק קרדיט סוויס היכה את התחזיות ודיווח על רווח של כ-1.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון השנה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

מגמה חיובית נרשמה היום (ג') בבורסות אירופה, על רקע פרסומי דוחות כספיים של חברות מובילות. בוול סטריט נרשמת מגמה מעורבת.

בגרמניה דווח היום כי מדד סקר ה-ZEW ירד באפריל ל-53.3 נקודות לעומת 54.8 נקודות במארס ולעומת צפי אנליסטים ל-55.8 נקודות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי היומן הכלכלי השבוע בארצות הברית יהיה דליל למדי ואת מירב תשומת הלב תרכז עונת דוחות הרווח, שעד כה נפתחה בצורה חיובית, כאשר 75% מהחברות שדיווחו עד כה התעלו על הציפיות בשורת הרווח. עם זאת, פחות מחצי מהחברות התעלו מעל התחזיות בשורת ההכנסות, מה שעשוי ללמד על ירידה בביקושים בארצות הברית.

במחלקת המחקר של בית ההשקעות יוטרייד מזהירים בפני אופוריה מתחדשת בהשקעות בשוק הרוסי. לטענת כלכלני יוטרייד. השוק הרוסי נמצא אחרי מפולת משמעותית וחווה כיום תיקון משמעותי כלפי מעלה. המספרים מוכיחים כי מי שהלך אחרי המלצתו העתיקה של הברון רוטשילד והשקיע ברוסיה מתי שהיה "דם ברחובות", התשואה להשקעתו היתה נאה. הרובל הרוסי הפך מהמטבע בעל הביצועים הנמוכים ביותר מול הדולר עם ירידה של 46% במהלך 2014 למטבע בעל הביצועים החזקים ביותר מול הדולר עם עלייה של 22% בערכו אל מול השטר הירוק מאז תחילת שנת 2015.

בין החברות המדווחות היום באירופה: קרדיט סוויס , ריו טינטו, אקזו-נובל, ARM וסקיי. בנק קרדיט סוויס היכה את התחזיות ודיווח על רווח של כ-1.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון השנה.

מגמה חיובית נרשמה בבורסות אסיה היום.

כאמור, המסחר בוול סטריט נחתם אתמול (ב') בעליות שערים, על רקע חבילת תמריצים חדשה שהושקה בסין לעידוד הכלכלה, ולקראת המשך עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2015.

בורסות אסיה נסחרו אתמול במגמה מעורבת, כשהבורסה של שנחאי המשיכה בעלייה לאחר שהבנק המרכזי בסין הוריד את יחס הרזרבות (הדרישה לבטחונות) של הבנקים (RRR) ב-1%.

"המדיניות המוניטארית בסין הייתה נוקשה מדי בסטנדרטים בינלאומיים והצעד של אתמול עושה משהו לתקן את זה והוא צעד בכיוון הנכון. אנחנו צופים צעדים נוספים כאלה במהלך הרבעון", אמר Uwe Parpart, מנהל השקעות, בראיון ל-CNBC.

באוסטרליה בלטו מניות BHP ביליטון וריו-טינטו בעליות של כ-2% ובטוקיו עלתה מניית מיצובישי אלקטריק ב-3.3%.