הסכם קואליציוני ראשון עם "כולנו" ייחתם לאחר החג

בעוד שנתניהו וכחלון טרם הגיעו לסיכומים באשר לחקיקה שמעוניין לקדם הליכוד להגבלת כוחה של מערכת המשפט, הוויכוח על מינהל ומוסדות התכנון שדורש כחלון נמצא על סף פתרון

משה כחלון / צילום: רויטרס
משה כחלון / צילום: רויטרס

לאחר שנועדו במשך כמה שבועות, נפגשו היום (ג') שוב ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר המיועד משה כחלון, במגמה לגשר על הפערים ולהתקדם לקראת חתימה על הסכמים כבר בשבוע הבא, מיד לאחר יום העצמאות. ככל הנראה, ההסכם עם "כולנו" יהיה ההסכם הקואליציוני הראשון שייחתם, ולאחריו יחתום ראש הממשלה גם עם המפלגות החרדיות.

בעוד שנתניהו וכחלון טרם הגיעו לסיכומים באשר לחקיקה שמעוניין לקדם הליכוד להגבלת כוחה של מערכת המשפט, הוויכוח על מינהל ומוסדות התכנון שדורש כחלון נמצא על סף פתרון.

המחלוקת סביב החקיקה המשפטית עלולה להקשות על בניית הפאזל הקואליציוני גם אל מול הבית היהודי שדווקא תומך ברעיונות המוצעים על ידי הליכוד. "בעשרים השנים האחרונות מערכות רבות במדינה נכנסו לשיתוק בשל העברת כוח יתר למערכת המשפט. על השופטים לשפוט, על הממשלה למשול. לא ייתכן שצה"ל ומערכת הביטחון מקבלים פקודות ממשפטנים. השבת הסדר לשפיות היא אבן יסוד של דרישות הבית היהודי. דרשנו זאת במשא ומתן הקואליציוני ואין לנו כוונה לוותר על כך", נמסר מהבית היהודי.

עד כה, מאז נפגש נתניהו עם נפתלי בנט ועם אביגדור ליברמן ביום שישי האחרון, לא חלה כל התקדמות במגעים הקואליציוניים עם שתי המפלגות.

עד שלא יושלם הפאזל הקואליציוני לא תחול כל התקדמות גם בתוך הליכוד, אולם מסתמן כי בתפקיד שר החינוך יחזיק גלעד ארדן ובתפקיד שר התחבורה יישאר ישראל כץ.