הנשיא לשעבר שמעון פרס: "מבטל את החוזה עם בנק הפועלים"

לאחר הפרסום שלפיו ירוויח סכום עתק כדי לקדם את ענייני הבנק - הנשיא לשעבר החליט לחזור בו ■ "חשוב לי לשמור על אמון הציבור"

שמעון פרס / מארק ניימן-לע''מ
שמעון פרס / מארק ניימן-לע''מ

הנשיא לשעבר שמעון פרס יודיע הערב (ה'), בראיון ליונית לוי במהדורת צאת החג לערוץ 2, כי לא ייצג את בנק הפועלים תמורת 30 אלף דולר.

תשעה חודשים מאז שעזב את בית הנשיא בירושלים, פרס ממשיך להיות רלוונטי ואקטואלי כתמיד. למרות שהוא 25 שנה אחרי גיל הפנסיה, הוא לא נח לרגע - מדי בוקר הוא הולך לעבודה במרכז פרס לשלום ביפו, מנסה לחבר בין יהודים לערבים בדרכים שונות ומנסה לשכנע תאגידים זרים להשקיע בפרויקטים ישראליים, או בחברות ישראליות. במסגרת הזאת הוא הסתבך השבוע תדמיתית, כאשר פורסם כי הוא מרוויח 30 אלף דולר בחודש מבנק הפועלים.

"אני לא מרוויח אף פרוטה מפני שאני לא לוקח אף פרוטה מהכסף הזה. כל הכסף הזה מושקע במדע, בצרכים חברתיים, ואני מקפיד על כך", טען תחילה הנשיא לשעבר בריאיון מיוחד ליונית לוי לכבוד יום העצמאות. "לא הייתי עושה שום דבר שיש בו ריח של כסף. אני מתפלא בכלל ששואלים על זה, אני חושב שזה שירות נכון. אני לא לוביסט בכלל".

פרס לא חשב שהמהומה מוצדקת, אבל יממה אחרי הריאיון, הביקורת הציבורית חלחלה אליו ואל אנשיו, והוא ביקש שנבוא שוב כדי לספר שהוא נסוג מההסכם. ביקשנו לשאול אותו מה הוא מבין היום שלא הבין קודם לכן. "מה שהסכמנו ומה שפורסם, לא היה קשר בין השניים. בנק הפועלים פנה אליי ואמר שיש לו סניף בארצות הברית, והוא רוצה להביא יותר משקיעים לישראל, ושאני אעזור לו לעשות את זה בארצות הברית, בלי כל קשר למדינת ישראל, מה שנעשה בבנק. הסכמתי", הוא מסביר.

"אחר-כך אני קורא בעיתון סיפור שאין שום קשר בינו לבין המציאות, אני לא אלך להתווכח. החלטתי, בלאו הכי בשבילי זה לא עניין כספי באמת, אלא עניין ציבורי, וחשוב לי לשמור על אמון הציבור, שאני מבטל את זה ונגמר העניין".

פרס מבהיר כי הוא אינו חושב שנהג לא כשורה, אלא פעל על מנת "למנוע לזות שפתיים או מראית עין", כך כלשונו. "אני רוצה שזה יהיה חד וברור, ככה דאגתי כל החיים ואני לא רוצה שמישהו יקלקל על ידי פרסום לא נכון", מדגיש הנשיא לשעבר. על התגובות בבנק הפועלים לאחר ההחלטה שלו לחזור בו אמר: "כמובן שהם מרגישים ניזוקים ואני לא רציתי להביא להם נזק, אבל אני אמרתי - לי אין בנק, לי יש שם, ושמי הטוב זה הבנק היחידי שיש לי".