ארגונים חברתיים לפרס: "טוב שנמנעת מלשרת את הבנק"

הארגונים צדק פיננסי, ישראל יקרה לנו, ישראל 2050 ופורום הארגונים הכלכליים שלחו הבוקר מכתב לנשיא לשעבר ובו קראו לו לוותר על התפקיד

קבוצת ארגונים חברתיים, בהם "ישראל יקרה לנו", "צדק פיננסי", ישראל 2050, פורום הארגונים הכלכליים ו"אנו", מברכים את הנשיא לשעבר פרס על ביטול תפקידו בבנק הפועלים. במכתב ששלחו הארגונים הבוקר לנשיא לשעבר נכתב, כי: "...יחד עם החגיגיות הרבה, אנו גם מסתכלים על חיי היום יום של אזרחי ישראל. רווחי הצמיחה של הכלכלה הישראלית אינם מחלחלים לכל חלקי החברה. חלק משמעותי מעיוותים אלה נגרמים בגלל המבנה הבנקאי הריכוזי במדינת ישראל, הדואופול, שמוביל להקצאת משאבים לא הוגנת. כלכלה הנשלטת בידי שני בנקים גדולים הביאה לכך שהחזק והמקורב ממשיך להתחזק על חשבון המוחלשים והבלתי-מחוברים.

"...הסדרי החוב והתספורות הן תוצאה של הלוואות ענק מפוקפקות שהוקצו לפי יחסי קירבה וללא ביטחונות מספיקים - ומאידך מתעמרת המערכת בחייבים קטנים.

"...מי כמוך, שהיה ראש ממשלה ושר אוצר, יודע את העוצמה הפוליטית של בנקים, ואת השפעתם הלא תמיד חיובית על מפלגות ועל פוליטיקאים. כמי שהפך לסמל לקידום החזון הציוני, אשר ממשיך לתפקד כשגרירה הטוב ביותר של מדינת ישראל בכל מקום, ומוכיח כל יום מחדש את רצונו לקדם את מדינת ישראל במקום שבו היא זקוקה לכך יותר מכל - אנו קוראים לך להצטרף אלינו במאמצינו לפירוק האוליגרכיה המזיקה, וליצירת כלכלה וחברה חופשית, צודקת, הוגנת, אשר מתנהלת לפי כישורי האנשים ולא לפי קשריהם. על כן, אנו מבקשים ממך בכל לשון להפסיק את קשריך עם בנק הפועלים עוד היום, ולא להיות חלק מהכוחות המדכאים את משאלתנו לחברת מופת...".

על המכתב חתומים אייל עופר, מנכ"ל ישראל יקרה לנו, הראל פרימק, חבר קבוצת צדק פיננסי, פז כהן, מנכ"ל אנו, ספיר בלוזר, ישראל 2050, ואחרים.