נעילה חיובית בבורסות אירופה; משבר החוב ביוון רחוק מפתרון

יוון ונושיה מתרחקים מהסכם ■ סנטימנט העסקים בגרמניה צובר מומנטום ■ נעילה מעורבת בבורסות אסיה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה חיובית אפיינה היום (ו') את המסחר בבורסות אירופה, שעה שמעבר לים מדד הנאסד"ק מעפיל לרמת שיא שלא נראתה מאז שנת 2000.

אתונה ונושיה רחוקים מהסכם, כך מסתמן לאחר כשלון השיחות היום בין נציגי ממשלת יוון וגופי האיחוד האירופי בנוגע להסדר החובות של יוון ולמתן סיוע כספי נוסף למדינה. שר האוצר היווני, יאניס ורופאקיס, הואשם על ידי אחד המשתתפים בפגישה כי הוא "מבזבז זמן, מהמר, וחובבן".

נשיא קבוצת האירוגרופ, ירואן דיסלבלוים, אמר היום כי "היו סימנים חיוביים, אבל עדיין יש עדיין דברים רבים לגשר עליהם. כולנו מודעים לכך שהזמן אוזל, וכבר בוזבז יותר מדי זמן".

ורופאקיס, מצדו, אמר היום כי נרשמה התקדמות, אולם ישנן עדיין מחלוקות עמוקות בין הצדדים. "השותפים שלנו מסכימים כבר על הרבה דברים", אמר, וציין כי יוון שוללת קיצוצי שכר ופנסיה נוספים. שר האוצר היווני גם קרא לארגוני הטרויקה - קרן המטבע הבינלאומית, האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי - "לוותר על הגישה שנכשלה". לטענתו, התעקשות על הרפורמות עליהן הוסכם במסגרת הסכם החילוץ של יוון ב-2012 "רק תגרום לעוד נזק למרקם החברתי השבירי גם ככה ביוון", ולא תציב את המדינה על הדרך להתאוששות.

סנטימנט העסקים בגרמניה צובר מומנטום: מדד ה-Ifo עלה בחודש אפריל ל-108.6 נקודות מ-107.9 נקודות במארס, הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 2014. אנליסטים ציפו לקריאה של 108.4 נקודות.

בנק HSBC דיווח היום כי הדירקטוריון הניחה את ההנהלה להציע אלטרנטיבות להעברת מטה הבנק מלונדון, בירת אנגליה.

חברת התרופות הבריטית AstraZeneca דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון הראשון של השנה ירדו ב-6% ל-6.06 מיליארד דולר, בעוד הרווחים נחתכו ב-7%.

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת, כשמדד ה-MSCI Asia Pacific סגר שבוע רביעי ברציפיות של עליות שערים. השוקים בסין ובהונג-קונג היו סגורים היום.

"יש הרבה נקודות חיוביות. המשקיעים שהפסידו את הראלי בחלק מהשווקים נכנסים לשוק. עם זאת, אנחנו בנקודה שבחלק מהמניות זה הזמן לקחת חלק מהרווחים. השווקים בסין, הונג-קונג ויפן עלו מהר מדי ולמעלה מדי והם בשלים לתיקון", ציינו הבוקר בחברת הברוקראז' Mirabaud.

Samsung החלה לייצר במפעל שלישי את המסכים הקעורים, זאת על מנת לעמוד בביקוש המזנק לסמארטפון החדש שלה - ה-Galaxy S6 Edge. כך על פי גורמים מקורבים לעניין. על פי הדיווח, השימוש במפעל השלישי יאפשר לסמסונג לייצר כ-5 מיליון מסכים בחודש.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]