נעילה חיובית בוול סטריט: אמזון זינקה ב-14%

"מאוד חיובית העובדה כי עכשיו יש דוחות כספיים טובים במגזר הטכנולוגיה על מנת לתמוך בשיאי הנאסד"ק" ■ מיילאן שיפרה את הצעתה לרכישת פריגו - שדחתה גם את ההצעה החדשה ■ קומקסט ביטלה את המיזוג עם טיים וורנר

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, כשמדד הנאסד"ק ממשיך לטפס לשיא חדש. עונת הדוחות בעיצומה, ואמש דיווחו גוגל, מיקרוסופט ואמזון (על כך בהמשך).

"מאוד חיובית העובדה כי עכשיו יש דוחות כספיים טובים במגזר הטכנולוגיה על מנת לתמוך בשיאי הנאסד"ק. אנחנו לא רואים את האופוריה שהייתה לפני 15 שנה. הראלי במניות הטכנולוגיה נראה מוצק כי החברות שמרכיבות אותו נמצאות בשוק שנים. עונת הדוחות בארה"ב מתבררת כלא רעה בכלל", ציינו היום ב-Crossbridge Capital.

בזירת המאקרו פורסם היום נתון הזמנות מוצרים בני קיימא לחודש מארס, שקפצו ב-4%, בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של 0.9% בלבד, לאחר ירידה של 1.4% בפברואר. עם זאת, העלייה מקורה בעיקר על ידי ביקוש לכלי רכב, מטוסים מסחריים וציוד צבאי. מדד ההשקעות העסקיות ירד זה החודש השביעי ברציפות.

מניות במוקד

גוגל סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 12% בהכנסותיה ל-17.26 מיליארד דולר או 13.91 מיליארד דולר לאחר תשלומים לחברות שמשתפות עימה פעולה בפרסום. אנליסטים ציפו להכנסות של 14 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 3.59 מיליארד דולר או 5.2 דולר למניה.

דוחות מעורבים למיקרוסופט : ענקית התוכנה דיווחה על עלייה של 6.5% בהכנסותיה ל-21.73 מיליאר דולר, בהשוואה לציפיות האנליסטים למכירות בגובה 21.06 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה מיקרוסופט על רווח נקי של 4.985 מיליארד דולר או 61 סנט למניה, ירידה של 12% לעומת הרבעון המקביל.

אמזון דיווחה אמש כי עברה ברבעון הראשון של השנה להפסד של 57 מיליון דולר או 12 סנט למניה, בהתאם לתחזית האנליסטים, זאת בהשוואה לרווח של 108 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במספר פרמטרים אחרים אמזון הפתיעה לטובה, ומספר בתי השקעות ואנליסטים העלו את מחיר היעד של המניה עקב הדוחות.

אפל מתעתדת למכור לפחות 20 מיליון שעוני Apple Watch השנה, הרבה מעל התחזיות של חלק מהאנליסטים. כך על פי דיווחים של מקורות בשרשרת האספקה. הדברים מובאים על רקע ההשקה הרשמית של השעון הלביש של אפל, היום.

סטארבקס דיווחה לאחר נעילת המסחר אמש כי רווחיה עלו ל-495 מיליון דולר או 33 סנט למניה על מכירות בהיקף של 4.56 מיליארד דולר, עלייה של 18% בהשוואה לרבעון המקביל.

מיילאן עומדת על הצעת הרכש שלה לפריגו , חרף התנגדות דירקטוריון פריגו.

קומקסט הודיעה היום רשמית כי היא מבטלת את המיזוג עם טיים וורנר .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]