אנרג'יקס גייסה כ-346 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות

בחודשים האחרונים עדכנה אנרג'יקס על כוונתה לרכוש את השליטה בפרויקט ענק בתחום אנרגיית הרוח בצפון-מערב פולין, ובסוף מארס חתמה על מערך הסכמים לרכישה ■ בשלב הראשון צפוי היקף הפעילות להגיע ל-50 מגה-ואט

נתן חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי

חברת אנרג'יקס , הנמצאת בשליטת חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, השלימה את הנפקת המניות והאופציות שלה.

החברה דיווחה לבורסה כי גייסה כ-346 מיליון שקל (ברוטו). החברה הציעה מניות ואופציות ב-160 אלף יחידות כשכל יחידה כוללת 1,000 מניות רגילות ו-300 כתבי אופציה מסדרה 2.

מחיר היחידה במכרז נקבע על 2,500 שקל כשכמעט כל ההזמנות בהנפקת אנרג'יקס הגיעו ממשקיעים מוסדיים (בעיקר מאלוני חץ).

בחודשים האחרונים עדכנה אנרג'יקס על כוונתה לרכוש את השליטה בפרויקט ענק בתחום אנרגיית הרוח בצפון מערב פולין, ובסוף חודש מארס חתמה על מערך הסכמים לרכישה. בשלב הראשון צפוי היקף הפעילות של הפרויקט להגיע ל-50 מגה-ואט, ועבורו מתכננת החברה להעמיד ממקורותיה העצמיים 400 מיליון שקל (כ-90 מיליון אירו) - עיקר הסכום מגיוס ההון המדובר. בהמשך מתוכננים בפרויקט עוד שני שלבים, בהיקף של עד 142 מגה-ואט נוספים, ובהשקעה של עוד מאות מיליוני שקלים.

אנרג'יקס, המנוהלת על-ידי אסי לוינגר, עוסקת בהקמה, ניהול ומכירת חשמל ממערכות אנרגיה ירוקה, ובישראל הפרויקט המרכזי שבו היא מעורבת הוא בנאות חובב שבדרום הארץ, בהשקעה של כ-340 מיליון שקל, שחובר לרשת החשמל בסוף 2014.