כולם בוול סטריט מדברים על מעצר סוחר ה"פלאש קראש"

הרשויות עצרו גבר בן 36 שמתגורר עם הוריו וסוחר בחוזים עתידיים על S&P 500, בחשד שהוא האחראי לקריסת ה"פלאש קראש" ב-2010 ■ בוול סטריט בטוחים שהוא לא אשם

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

וול סטריט אובססיבית בנוגע למעצרו של סוחר ני"ע מבריטניה שנעצר בשבוע שעבר בחשד למעורבותו ב"פלאש קראש", אותה קריסה פתאומית בשווקים שאירעה ב-6 במאי 2010 והולידה חקירה של הרשויות בחשד לתרמית בני"ע.

בוול סטריט בטוחים שהמעצר מגוחך ואחד הסוחרים טען בפני אתר "ביזנס אינסיידר" כי המעצר הינו "מעבר למגוחך".

סוחרים, אנליסטים ומנהלי קרנות גידור מסרבים לקבל את טענת הרשויות לפיה סוחר אחד גרף מיליארדי דולרים תוך מספר דקות באמצעות "spoofing" - פרקטיקה שבה סוחר "זורק" לשוק פקודות מכירה מסיביות ואז מבטל אותן, מה שיוצר ביקושים אמיתיים לאותן פקודות מלאכותיות, וגורם למניפולציה בשערי המניות.

כעת, כמעט 5 שנים אחרי אותה קריסה, הרגולטורים מאשימים את נבידר סראו (Navinder Sarao) בן ה-36 באחריות למעשה. סראו מתגורר בבית הוריו וסוחר בחוזים עתידיים על מדד S&P 500 והרשויות בטוחות שהוא האשם.

לסראו מיוחסים אישומים כגון תרמית בסחורות, מניפולציה בני"ע ועוד. אם יורשע בכל עשרות האישומים הוא עלול להישלח לתקופת מאסר ממושכת של 380 שנים.

לעת עתה סראו שוחרר בערבות של 7.5 מיליון דולר ולפי דיווח ברויטרס, דרכונו הוחרם והוא נמצא תחת מעקב אלקטרוני צמוד.

אריק הנסדר, יועץ שווקים ל-Nanex, טוען גם כן לחפותו של סראו. הוא ניתח את האלגוריתם שפיתח סראו והתחקה אחר פעילותו ביום ה"פלאש קראש", וכתב בטוויטר: "ב-6 במאי 2010 האלגוריתם של סראו החל לפעול בשעה 10:20 וסיים ב-14:40. הקריסה עצמה החלה ב-14:42".