למייסד אמזון ג'ף בזוס יש 5 מיליארד סיבות נוספות לחייך

אמזון פרסמה ביום חמישי את תוצאותיה והצליחה לעקוף מעט את תחזיות האנליסטים ■ מניית אמזון הגיבה ביום שישי בזינוק של 14%, ובזוס, שהוא בעל המניות הגדול בחברה, התעשר בעוד כ-5 מיליארד דולר ביום אחד

ג'ף בזוס, אמזון / צלם בלומברג
ג'ף בזוס, אמזון / צלם בלומברג

ג'ף בזוס, מייסד ענקית המסחר המקוון, אמזון יכול לחייך. ביום שישי האחרון, בזוס, שהוא בעל המניות הגדול ביותר באמזון , הפך לעשיר יותר ב-5 מיליארד דולר לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה והצליחה לעקוף את התחזיות בשוק.

בתום יום המסחר, מניית אמזון זינקה ב-14% לשיא חדש ברמה של 445.1 דולר, לאחר שדיווחה ביום חמישי לאחר המסחר על תוצאות שהיו מעט מעל הצפי בשוק. בעקבות הדוחות, אנליסטים בשוק שידרגו את ההמלצות על מניית החברה, עניין שתרם לזינוק הדו ספרתי.

בזוס מחזיק 83.9 מיליון מניות של אמזון, או 18% מכלל המניות העומדות שלה, כך לפי מסמכי הרגולציה האחרונים שהגישה החברה. הזינוק האחרון במניית החברה הקפיץ את שווי החזקותיו של בזוס ב-4.63 מיליארד דולר ל-37.36 מיליארד דולר. הראלי במניה גם הקפיץ את שווי השוק של אמזון ב-25.59 מיליארד דולר ל-206.7 מיליארד דולר ובכך מניית אמזון שיפרה את המיקום שלה בין המניות הנסחרות במדד ה-S&P וכעת היא מדורגת במקום ה-14 מבין המניות הגדולות ביותר במדד לעומת מקום 15.