נעילה שלילית בוול סטריט; טבע ירדה 4.3%, מיילן 5.7%

דירקטוריון מיילן החליט פה אחד לדחות את הצעת הרכש של טבע ■ השבוע ידווחו כשליש מהחברות במדד ה-S&P500 ■ היום לא פורסמו נתוני מאקרו; מבול נתונים בהמשך השבוע

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות, כאשר מדדי הנאסד"ק וה-S&P, שטיפסו בימים האחרונים לשיאים חדשים, איבדו מהעליות של תחילת המסחר. כל זאת לקראת המשך עונת הדוחות ושבוע עמוס בנתוני מאקרו חשובים, כולל החלטת הריבית של הפד.

השבוע ידווחו כשליש מהחברות הנמנות עם מדד ה-S&P500. עד כה, 3 מתוך 4 חברות במדד שדיווחו עקפו את תחזיות הרווח, אבל רק 47% מהן עקפו את תחזיות השוק להכנסות - הרבה מתחת לממוצע של 58% ב-5 השנים האחרונות.

בזירת המאקרו לא פורסמו היום נתונים, אבל המשך השבוע עמוס בפרסומים חשובים כמו נתוני הצמיחה לרבעון הראשון, סנטימנט הצרכנים, מכירות הבתים שבתהליך, הצריכה הפרטית וכמובן החלטת הריבית לחודש מאי שבה הפדרל ריזרב עשוי לרמוז עוד פרטים באשר למועד העלאת הריבית לראשונה מזה שנים.

לפי דיווחים בעיתון "בילד" הגרמני, ליוון נגמר הכסף. ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס התקשר לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וגם ליו"ר היורוגרופ ז'רן דיסלבלום, על מנת לשכנע את השניים בדבר הצורך בסיוע נוסף ליוון והתגמשות מצד מדינות אירופה, וכן בצורך לקיים פסגת חירום אירופית של מנהיגי גוש האירו השבוע.

אפל צפויה לדווח לאחר הנעילה על רווח של 2.15 דולר למניה ברבעון הפיסקלי השני של 2015 ועל הכנסות בהיקף 55.75 מיליארד דולר. נתוני המכירות של האפל ווטץ' עדיין לא יקבלו ביטוי בדוחות האלה, אבל הביקושים לשעון החכם החדש של החברה בהחלט כן, כמו גם נתוני המכירות של האייפון 6.

הדרמה בשוק התרופות: דירקטוריון מיילן החליט לדחות פה אחד את הצעתה של טבע לרכישת החברה תמורת 41 מיליארד דולר בטענה כי "ההצעה של טבע מעריכה בחסר גדול מאוד" את החברה.

בתוך כך, מיילן תדווח לאחר הנעילה, על רקע "המשולש הרומנטי" של הצעות הרכש עם טבע ופריגו .

בזירת המזיגוים והרכישות, חברת Capgemini הצרפתית תרכוש את iGATE Corp (סימול IGTE) האמריקנית תמורת 4 מיליארד דולר.

מארוול ריכזה עניין לאחר שביום שישי לאחר הנעילה דיווחה על אזהרת הכנסות ברבעון.

גם דויטשה בנק עמד במוקד בהמשך למסחר בגרמניה לאחר שדיווח על דוחות מאכזבים. הבנק הגרמני גם הודיע על רפורמות שבכוונתו לבצע במרכזן קיצוצים נרחבים בחטיבות הבנקאות התאגידית ובחטיבת ההשקעות, שנועדו לחסוך כ-3.5 מיליארד אירו.