קוואלקום תערוך תחרות סטארט-אפים: הזוכים יקבלו חצי מיליון דולר

חברת השבבים תערוך בפעם החמישית את תחרות ה-QPrize שבמסגרתה היא מאתרת חברות צעירות שבהן היא צפויה להשקיע ■ מאז היווסדה של התחרות, הזוכים ב-QPrize גייסו סכום כולל של יותר מ-238 מיליון דולר במימון מהון סיכון

מוני חסיד / צילום: קוואלקום ונצרס
מוני חסיד / צילום: קוואלקום ונצרס

חברת השבבים קוואלקום תערוך, בפעם החמישית, את תחרות ה-QPrize שבמסגרתה היא מאתרת חברות צעירות שבהן היא צפויה להשקיע, דרך קרן ההון סיכון התאגידית שלה - קוואלקום וונצ'רס.

התחרות תיערך באזורים שונים, כאשר זוכה אחת בכל אזור תקבל רבע מיליון דולר ואז יתחרו הזוכות זו מול זו על עוד רבע מיליון דולר שיוענקו בהלוואה המירה למניות. האזורים הם ישראל, אוסטרליה, סין, אירופה, הודו, קוריאה, אמריקה הלטינית וצפון אמריקה - יש לציין כי ישראל מהווה בתחרות הזו אזור נפרד. נזכיר כי הזוכה הגדולה בשנה שעברה הייתה מדיסייף הישראלית, אשר מאפשרת לצרכנים לנהל את משטר נטילת התרופות שלהם.

"השנה הגדלנו יותר מפי שניים את הסכום שניתן לזוכים שלנו כפרס והוספנו את אוסטרליה כאזור חדש", אמר נאגרז קאשיאפ, סגן נשיא בכיר בקוואלקום וונצ'רס. לדבריו, "מאז היווסדה של התחרות, הזוכים ב-QPrize גייסו סכום כולל של יותר מ-238 מיליון דולר במימון מהון סיכון. אנחנו ממשיכים כל הזמן להתפעל משיעור הקומה של היזמים שמגישים מועמדות ושואבים השראה אמיתית מההצלחה הכוללת שלהם".

מוני חסיד, מנהל פעילות קוואלקום וונצ'רס ישראל אמר כי: "חברות ישראליות נהנות מנוכחות מרשימה בתחרות QPrize שעורכת קוואלקום וונצ'רס. בעבר זכו חברות ישראליות ב-3 מתוך 4 התחרויות העולמיות. ב-2009 זכתה Panoramic Power, ב-2013 iOnRoad, וב-2014 זכתה חברת מדיסייף". התאריך האחרון להגשת תוכניות עיסקיות הוא ה-10 ביולי, 2015.