מלאנוקס היכתה תחזיות האנליסטים; שניים מבכירי החברה פורשים

לאחר שעברה לרווח ברבעון הראשון, ופרסמה תחזית מעודדת, רשמה המניה שיא שנתי ■ המנהלים הפורשים רוני אשורי ושי כהן מעוניינים לבלות זמן רב יותר עם המשפחות

אייל וולדמן / צילום: תמר מצפי
אייל וולדמן / צילום: תמר מצפי

מניית מלאנוקס רשמה בשבוע שעבר שיא שנתי, לאחר פרסום הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון ב-2015 (אולם נחלשה מעט מהשיא בסוף השבוע). החברה, המספקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית, נסחרת בנאסד"ק, ושווי השוק הנוכחי שלה הוא 2.2 מיליארד דולר. מתחילת השנה, מניית מלאנוקס הוסיפה לערכה 13.3%.

לצד הדוחות, בהם עקפה את תחזיות האנליסטים, מלאנוקס גם סיפקה תחזית חיובית לרבעון השני. במקביל, הודיעה על פרישה של שניים מבכירי וותיקי החברה. השניים - רוני אשורי, סגן נשיא להנדסה, ושי כהן, מנהל התפעול, היו בין מייסדי החברה (לצד המנכ"ל איל וולדמן וסמנכ"ל הטכנולוגיות מיכאל קגן), וכיהנו בתפקידי הנהלה שונים במלאנוקס מאז הקמתה.

שניהם יפרשו ברבעון הרביעי השנה, לאחר שיעבירו את תפקידיהם באופן מסודר למחליפים. לפי הודעת החברה, אשורי וכהן הודיעו שהם מעוניינים לפרוש על מנת לבלות זמן רב יותר עם משפחותיהם. עלות שכרו של כהן ב-2014 הייתה כ-966 אלף דולר, ועלות שכרו של אשורי עמדה על כ-879 אלף דולר.

"אני עצוב ששני חבריי הקרובים, שותפיי ומייסדים משותפים של מלאנוקס, פורשים", אמר מנכ"ל החברה, איל וולדמן. "היה תענוג וכבוד לעבוד עם רוני ושי ב-16 השנים מאז הקמת מלאנוקס, ויחד לבנות צוות מדהים וחברה שהפכה למובילה בתעשייה". נזכיר כי רק לפני שלושה שבועות הודיעה מלאנוקס על סבב מינויים וקידום של 12 עובדים לתפקידי הנהלה שונים בחברה.

האנליסטים צופים המשך צמיחה

ברבעון הראשון רשמה מלאנוקס הכנסות של כ-147 מיליון דולר, גבוה מתחזית החברה לטווח של 140-145 מיליון דולר. בכך צמחו ההכנסות ב-48.2% ביחס לרבעון המקביל ב-2014, שהיה חלש יחסית. מלאנוקס גם עברה מהפסד לרווח רבעוני של 13.7 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הרווח קפץ ביותר מפי 5 ל-28.6 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה הגיע ל-60 סנט, 12 סנט יותר מתחזיות האנליסטים. ברבעון השני, מלאנוקס מצפה להכנסות של 155-160 מיליון דולר, צמיחה של 51%-56% ביחס לרבעון המקביל וגבוה מקונצנזוס האנליסטים.

האנליסטים שמסקרים את החברה היו מרוצים מהתוצאות. בברקליס, האנליסט ג'וזף וולף שממליץ על המניה ב"תשואת יתר" העריך שבפני מלאנוקס יש הזדמנויות רבות, וציין את החוזק במכירות מוצרי ה-40G וה-100G. להערכתו, במחיר הנוכחי של המניה יש דאונסייד מוגבל.

בקרדיט סוויס ההמלצה היא "נייטרלי", ומקורה הוא בכך שלמרות עקיפת התחזיות (רבעון שלישי ברציפות), והעובדה שהחברה נהנית מהמגמות הנוכחיות בשוק, "המניה מתומחרת באופן הוגן". בבנק מאמינים כי המגמות הקיימות תומכות ביכולת החברה להשיג צמיחה בשיעור דו-ספרתי מדי שנה. גם בג'יי.פי מורגן ההמלצה היא "נייטרלי", וההערכה היא שמלאנוקס ממוצבת להמשך צמיחה ב-2015.