יוליוס בר: כדאי לטבע לקנות את מיילן גם ב-100 דולר למניה

ליליאן מונטרו מהבנק השווייצרי: "הנהלת טבע נוקטת בצעדים מעניינים, ועם רכישת מיילן החברה תהיה במעמד טוב יותר" ■ "אני לא רואה שום סיבה שבעלי המניות של מיילן יחכו 4 שנים כשהם יכולים לקבל מחיר גבוה יותר מטבע תוך זמן קצר יותר"

ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי

"מיילן היא יעד טוב לרכישה מבחינת טבע , ולדעתי הרכישה תתקבל היטב על-ידי בעלי המניות של טבע, אבל זה תלוי גם במחיר המניה", כך אומרת האנליסטית ליליאן מונטרו מהבנק השווייצרי יוליוס בר. מונטרו, שמסקרת את מניות טבע ומיילן, סבורה שהנהלת טבע "נוקטת בצעדים מעניינים, ועם רכישת מיילן החברה תהיה במעמד טוב יותר".

נזכיר, שטבע מעוניינת לרכוש את מיילן בעסקה של למעלה מ-40 מיליארד דולר (82 דולר למניה). מיילן, שמתנגדת להירכש, מעוניינת מצידה לרכוש את חברת פריגו בעסקה של למעלה מ-30 מיליארד דולר, אך גם פריגו מתנגדת להירכש. לדברי מונטרו, אפילו במחיר של 100 דולר למניית מיילן, העסקה תוסיף לרווחי טבע.

הדחייה של מיילן להצעת טבע שפורסמה אתמול מגדילה לדברי מונטרו את האי-ודאות וייתכן שמיילן תפעיל את גלולת הרעל שלה, כדי לחסום את בעלי המניות שלה שתומכים בעסקה.

"אם עסקת טבע-מיילן לא תצא לפועל, סביר ששתי החברות ימשיכו לחפש הזדמנויות אסטרטגיות אחרות", היא אומרת.

"מיילן הודיעה על כוונתה לרכוש את פריגו כדי להגן על עצמה מפני רכישה, וזו לא האסטרטגיה הכי טובה עבור בעלי המניות שלה", אומרת מונטרו. היא מזכירה שמיילן מצפה שתוכל להשיג סינרגיות בסך למעלה מ-800 מיליון דולר מרכישת פריגו תוך 4 שנים מהרכישה. "הנהלת מיילן טובה מאוד ותוכל להגיע ליעד הזה, אבל האם בעלי המניות שלה ירצו לחכות 4 שנים? אני לא רואה שום סיבה שהם יחכו כשהם יכולים לקבל מחיר גבוה יותר מטבע תוך זמן קצר יותר".

איך תשפיע האפשרות שדירוג החוב של טבע יירד בשל גיוס חוב נוסף למימון הרכישה? לדבריה, בעבר היו מקרים שחברות שלא רצו "להיענש" בהורדת דירוג גייסו חוב ממשקיעים פרטיים, ובכל מקרה מונטרו מעריכה שזה לא מה שימנע את ביצוע העסקה.

- מיילן תוכל לשפר את הצעתה לפריגו?

"יכול להיות שהם יעלו את המחיר, אבל לאור העובדה שהסינרגיות הן רק בשנה הרביעית, בעלי המניות של מיילן לא בהכרח ירצו שהיא תשלם יותר מדי רק כדי להישאר עצמאית".

- מה הסיכוי של מיילן ו/או פריגו להישאר חברות עצמאיות בסביבה הנוכחית של מיזוגים ורכישות בתעשייה?

"בשוק הפארמה הכל יכול לקרות, אבל אנחנו רואים כל כך הרבה קונסולידציה בענף, שנראה יותר הגיוני שהן יירכשו מאשר שיישארו עצמאיות".

להערכת מונטרו, מגמת הקונסולידציה בתעשיית הפארמה תימשך בטווח הבינוני: "אם נראה ירידה בפרודוקטיביות בביוטק, או עלייה בעלויות ההון לרוכשות, המגמה יכולה להשתנות, אבל אני לא חושבת שזה יקרה בקרוב".