כחלון דורש לשנות חוק יסוד ולהעביר את תקציב 2015 בנובמבר

על-פי המתווה החדש, תקציב 2015-2016 יאושר רק בעוד 5 חודשים, וגם התקציב שלאחריו יהיה דו-שנתי לשנים 2017-2018 ■ קשיים במו"מ הקואליציוני: משברים עם הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

שר האוצר המיועד, משה כחלון, מבקש לשנות את חוק יסוד הכנסת כך שדיוני אישור תקציב המדינה יימשכו 150 ימים מיום כינון הממשלה. משמעות הדבר היא שתקציב המדינה יאושר רק בחודש נובמבר ולא בסוף חודש יולי, כפי שקובע החוק.

ירון אברהם חשף היום (ג') בערוץ הכנסת כי על-פי דרישתה של כולנו, שינוי החוק ייכלל במסגרת הסכמים הקואליציוניים.

על-פי המתווה החדש, תקציב 2015-2016 יאושר רק בעוד 5 חודשים, וגם התקציב שלאחריו יהיה דו-שנתי לשנים 2017-2018.

אמש (ב') נועדו שוב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשה כחלון, ובמקביל דנו צוותי המשא-ומתן של הליכוד וכולנו בפערים שעוד נותרו לקראת חתימה על ההסכם הקואליציוני. בסביבתו של כחלון אמרו כי עדיין נותרו פערים בין שתי המפלגות.

בתוך כך, נתניהו, שהיה אמור להשיב לדרישתו של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לקבל לידיו את תיק החינוך מתמהמה. לאחר שעברו 5 ימים ללא כל תשובה מתניהו, הודיע היום צוות המשא-ומתן של הבית היהודי כי הסיעה החליטה פה-אחד כי המשא-ומתן יימשך רק לאחר שיינתנו תשובות בנושאי הליבה השנויים במחלוקת בתחומי חוקי המשילות מול מערכת המשפט, הבניה בירושלים, הרכב חלוקת התיקים בממשלה ושירותי הדת.

במקביל, הודיע יו"ר ש"ס, אריה דרעי, כי לנוכח העובדה שהמו"מ עם ש"ס לא מתקדם ובעקבות נתק מוחלט של כמה ימים בין הצדדים, כי הוא יכנס הערב ישיבת סיעה דחופה.

קודם לכן, בצהריים, פרץ גם משבר עם יהדות התורה, כשבמהלך המו"מ התברר כי בליכוד לא מסכימים להשיב את כספי הקצבאות רטרואקטיבית.