גט טקסי משנה את שמה ל-Gett; תציע משלוחי מזון, שירותי ניקיון ורופא עד הבית

המנכ"ל: "אם אתם בבית ובא לכם פיצה, יין, שוקולד או פשוט נגמר לכם החלב - תוך כמה דקות המוצרים האלה יהיו אצלכם"

בגט טקסי חושבים בגדול: אחרי שבארבע השנים האחרונות החברה הרגילה רבים מאיתנו להזמין מונית דרך אפליקציה, החברה משנה אסטרטגיה ומוסיפה שלל שירותים נוספים שאמורים לפעול בשיטה דומה ויעילה יותר. אם הכול יעבוד לפי התוכניות, גט טקסי - שמהיום נקראת Gett (החברה פעילת תחת השם הזה כבר זמן מה בניו יורק) - תאפשר להזמין פיצה, סושי, מסאז', מניקור, שירותי ניקיון ואפילו רופא עד הבית - שיגיעו בטווח של כ-10 דקות.

על פניו המהלך הנרחב של Gett, בהובלתו של שחר וייסר, מנכ"ל החברה ומי שייסד אותה לצד רועי מור, נראה תמוה. מדוע חברה מובילה בסגמנט של שירותי היסעים באמצעות הסמארטפון מכניסה את עצמם לתחומים חדשים שהיא לא מכירה ולא בהכרח מבינה בהם. אבל וייסר, שעבר לאחרונה להתגורר בניו יורק כדי לקדם את פעילות החברה בשוק האמריקאי, הסביר היום (ג') שלא מדובר בגימיק שיווקי אלא במחשבה ארוכה שהייתה לחברה בנושא במשך ארבע שנים, כולל השנה האחרונה שהוקדשה לפיתוח וקידום היכולות.

הקטגוריה המעניינת ביותר מבין ארבעת התחומים שהחברה הכריזה על כניסה אליהם היום, ואולי התחרותית ביותר, היא בתחום המזון. החל מיולי הקרוב, בישראל ובנקודות הפעילות שלה בעולם, החברה תאפשר להזמין דרך האפליקציה שלה פיצה, סושי ואפילו מצרכי מזון מרשתות שיווק. "אנחנו לא הולכים להחליף את החוויה של ישיבה במסעדת גורמה או את חוויית הקניות בסופרמרקט, אבל אם אתם בבית ובא לכם פיצה, יין, שוקולד או פשוט נגמר לכם החלב - תוך כמה דקות המוצרים האלה יהיו אצלכם", הסביר וייסר.

ב-Gett עדיין לא חשפו איך הם מתכוונים להביא ללקוחות מוצר כמו פיצה תוך 10 דקות - כשזמן האפייה ללא המשלוח ארוך מכך. "בהשקה נפרט יותר, אבל את רוב הקטגוריות שאנחנו נציע נוכל לספק תוך עשר דקות", אומר וייסר ומוסיף כי "השירותים החדשים יינתנו מהקריות ועד אילת, למעט מספר שירותים שבשלב הראשון יתאפשרו רק בגוש דן".

"מהיר ואפקטיבי"

יש לציין כי בכך Gett מיישרת קו עם המתחרה הגדולה, אובר, שמציעה באחרונה משלוחי מזון בערים נבחרות ואף השיקה היום את השירות בניו יורק.

וייסר לא התייחס לכך, אך באשר לתחרות בין שתי החברות בעולם המוניות אמר כי "אובר נכשלה בישראל. היא אולי מקום ראשון בארה"ב ועושה שם עבודה יוצאת מן הכלל, אבל בכל מקום אחר היא מספר 2.

"המצב בארץ מראה את זה. בסין היא 2% לעומת 98% של השחקנים המקומיים, באמריקה הלטינית ובהודו היא כלל לא קיימת. גם כשאתה גדול ומגייס הרבה כסף זה לא פשוט להתרחב".

ובכל זאת, בחברה הישראלית יציעו שירותים נוספים שיבדלו אותם ממה שאובר מציעה. בחברה מתכננים להציע שירותי יופי ולייף סטייל כמו מניקור, עיצוב שיער או מסאז', וכן פתרונות לתחזוקת הבית שכוללים אפשרות להזמין הביתה אנשי מקצוע כמו מנקים או אינסלטורים.

תחום נוסף, ומאתגר לא מעט, הוא הרפואה ובכוונת החברה להציע רופא שיגיע עד הבית לבדיקות כלליות. "נעשה את זה יעיל, מהיר ואפקטיבי מבחינת המחיר", אמרו בחברה.ב-

Gett הסבירו כי כלל השירותים החדשים, לצד שירותי המוניות, יינתנו תחת אפליקציה אחת. הדבר אמנם אמור להקל מבחינת השירותים האחרים, אבל עשוי להוביל לבלבול עבור הצרכנים וללחיצה נוספת מיותרת למי שרק רוצה להזמין מונית.

וייסר הסביר את הרעיון מאחורי המהלך: "גם לפני גט טקסי אפשר היה להזמין מוניות. החדשנות היא במקום שבו גט טקסי עשתה את זה. איך אני עושה את זה תוך שניות ספורות - בלי לדבר עם אף אחד ובלחיצת כפתור. לשם אנחנו הולכים", הוא מסביר. כמו כן, צפויה בשורה גם ברמת המחיר. "נקבע מחירים אחידים לכולם. הכול יהיה ידוע ושקוף מראש".

מגייסים עובדים בקצב מהיר

כחלק מהמהלך החדש, ב-Gett מתכוונים להרחיב משמעותית את כוח האדם. כיום מועסקים בחברה 350 עובדים, מהם כ-150 עובדים בישראל, רובם בפיתוח. החברה צומחת בקצב של 50 עובדים חדשים מדי חודש והתכנון הוא להגיע ל-500 עובדים בעולם עד סוף השנה - רק לתחום המוניות.

ב-Gett צופים כי עד דצמבר יגיעו לקצב הכנסות שנתי של 500 מיליון דולר משירותי המוניות בלבד. לגבי השירותים החדשים אין הערכות על ההכנסות הצפויות, לפחות לא לפרסום, אך וייסר אמר כי "אני מעריך שתוך שנה מהיום השימוש בקטגוריות החדשות לא יהיה קטן מהשימוש בהזמנת המוניות".