דיווחים: מוחמד דף חי - שב לתפקד כרמטכ"ל חמאס בעזה

המחבל בעל תשע הנשמות: מתברר כי דף שרד את ניסיון החיסול ואף חזר להנהיג את הפעולות הצבאיות של חמאס ■ במקביל חידשו בארגון הטרור את חפירת המנהרות במלוא העוצמה

מוחמד דף
מוחמד דף

המחבל בעל תשע הנשמות: לאחר חרושת שמועות והכחשות, התברר כי מוחמד דף שרד את ניסיון החיסול ואף חזר להנהיג את הפעולות הצבאיות של חמאס. מהשטח עולה כי דף חזר להיות פעיל בזרוע הצבאית של הארגון, ובמקביל חידשו בארגון את חפירת המנהרות במלוא העוצמה.

בישראל מעריכים שהעבודות על חפירת המנהרות נעשות מסביב לשעון באמצעות כוח של כאלף לוחמים. גם בכל מה שקשור למערך הרקטי חמאס לא קופא על שמריו, ובארגון מכשירים כוח אדם על מנת לשפר את היכולות לייצור עצמי של רקטות.

בחודש ספטמבר פירסמנו כי במהלך התקיפה הראשונה של הבית בו שהה דף בעזה - הפצצות שהוטלו על המתחם לא התפוצצו. אחרי זמן קצר, בגל שני של הפצצות, הוטל חימוש נוסף משמעותי והחריב את הבית כולו.

ייתכן כי בזמן הקצר שעבר בין שני גלי התקיפה, הצליח דף להימלט מהמקום. מפקד הזרוע הצבאית של חמאס שהה בוודאות בבית באותה עת. ואשתו וילדיו נהרגו בתקיפה - מכאן שזהו ההסבר היחיד לאי הוודאות האופפת את גורלו.

בבוקר שלמחרת תקיפת ביתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אישר גורם מדיני ישראלי כי דף אכן היה היעד, וישראל ניסתה לחסלו - אך לא היה ברור האם הוא עצמו נפגע בתקיפה. בעקבות הפגיעה בבית בעזה, החל באותו ערב חמאס בירי מאסיבי לעבר יישובי הדרום והמרכז.

מיד אחרי התקיפה דחה בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק את הדיווחים וטען כי "דף חי וממשיך בתפקידו". דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה טען כי "מוחמד דף הוא המפקד הכללי של הצבא שייכנס למסגד אל אקצה וישחרר אותו". אבו עוביידה אמנם לא אמר מפורשות כי דף שרד את התקיפה, אך טען כי ישראל "נכשלה כשהפציצה את הבית בו חשבה שנמצא דף - מנהיגי ישראל והמודיעין ישבו מול המסכים וחיכו לפתוח בחגיגות אבל נכשלו".

"דף השבית את שמחתכם כבר 25 שנים - הוא החל את דרכו כבר באינתיפאדה הראשונה, עבר מאבנים לרובים ואחר כך לפיגועי התאבדות עד שהביא את הטילים לידי הזרוע הצבאית של חמאס, והטילים הדהימו אתכם והטילו עליכם פחד", הוסיף ואיים הדובר. "אנחנו נטהר את ארצנו מאחרון הכובשים - ארגוני ההתנגדות יוכלו לכם".

למחרת השתתפו אלפים במסע הלוויה של אשתו ובנו של דף, שנהרגו בתקיפה. ההמונים נופפו בדגלי חמאס, ירו באוויר וקראו: "לנקום בישראל". כלי התקשורת בעזה דיווחו כי לא היו אנשי חמאס בהלוויה.