נעילה חיובית בבורסות אירופה; מניית נוקיה צנחה בכ-10%

אתמול פורסמה החלטת הריבית של הפד, ממנה עולה כי הוא אינו פוסל העלאת ריביות כבר ביוני ■ ירידה של 2.3% במכירות הקמעונאיות בגרמניה במארס לעומת פברואר ■ הונדה מוטורס פרסמה צניחה של 43% ברווחי הרבעון הראשון

המסחר באירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים, שעה שבמסחר בניו יורק נרשמות ירידות. האירו מזנק היום מול הדולר בכ-0.6%.

בתחום המאקרו, היום דווח על ירידה של 2.3% במכירות הקמעונאיות בגרמניה במארס לעומת פברואר. עם זאת בהשוואה לחודש מארס 2014 נרשם גידול של 3.5%. ברבעון הראשון של 2015 נרשמה עלייה של 3.6%.

מניית נוקיה צנחה לאחר שהחברה דיווחה על צניחה של 61% ברווח בעסקי הליבה שלה.

גם מניית אלקטל-לוסנט בלטה בירידה חדה.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בירידות שערים במדדים המובילים, ברקע לנעילה שלילית בוול סטריט ולאחר שהפד פרסם אתמול את הודעת הריבית ממנה עולה כי הוא אינו פוסל את העלאת הריביות בחודש יוני השנה. הסוחרים הגיבו בין היתר לנתונים ודוחות פושרים שפורסמו ביפן וסין.

אתמול כאמור פורסמה החלטת הריבית של הפד, בתום ישיבה בת יומיים. הפד אומנם לא התייחס במפורש למועד שבכוונתו לשנות כיוון ולהעלות ריביות, אך בשוק מיהרו לפרש את השתיקה של הפד כאפשרות שהוא יעלה יעלה ריביות כבר בחודש יוני. זאת למרות שמרבית האנליסטים בשוק סבורים כי הוא ישנה מדיניות רק בחודש ספטמבר.

בתוך כך, אתמול פורסמו נתוני צמיחה מאכזבים בארה"ב שהצביעו על קצב צמיחה שנתי של 0.2% ברבעון הראשון. באת בעיקר בשל הירידה בצריכה הפרטית, פגעי מזג האוויר והתחזקות הדולר. בשוק ציפו לקצב צמיחה של 1% ולאחר שברבעון הרביעי של 2014 המשק האמריקאי צמח בקצב של 2.2%.

ביפן פורסם היום כי התפוקה התעשייתית ירדה ב-0.3% בחודש מארס, מעל הציפיות בשוק שעמדו על ירידה חדה בשיעור של 2.3%. ברבעון האחרון התמונה המצטיירת היא אופטימית יותר ומצביעה על גידול של 1.7% בתפוקה התעשייתית.

בתוך כך, הבנק המרכזי של יפן פרסם היום את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית, והחליט להותיר את הריבית ואת תוכנית רכישות האג"ח על כנה.

מניות הרכב ביפן מרכזות עניין. נציין את Honda Motor שצנחה בכ-6% לאחר שדיווחה על ירידה של 43% ברווחי הרבעון הראשון. מניית Takeda Pharmaceutical ירדה ביותר מ-3% לאחר שהסכימה לשלם כ-2.4 מיליארד דולר במטרה ליישב תביעה מול רשויות הרגולציה בארה"ב.