מיקרוסופט הציגה את הדפדפן החדש שלה: Edge

הדפדפן החדש יפעל על מערכת ההפעלה ווינדוס 10 ■ הוא אמור להיות מהיר יותר מאינטרנט אקספלורר, שזוכה ליחסי ציבור שליליים

מיקרוסופט הציגה אתמול (ד') בכנס המפתחים שלה בסן פרנסיסקו - Build - את השם הרשמי לדפדפן האינטרנט החדש שלה. עד היום, הדפדפן היה מוכר תחת השם "פרויקט ספרטן", ומעכשיו הוא יהיה מוכר תחת השם "Edge".

במיקרוסופט מסבירים שאדג' הוא דפדפן שנועד לעשייה, והוא כולל גם את העוזרת הקולית קורטונה ואפשרות לעבור למצב קריאה שמביא את הטקסט לקדמה, ללא הפרעות של פרסומות.

הדפדפן החדש יפעל על מערכת ההפעלה ווינדוס 10, והוא מעוצב בצורה קצת יותר מלבנית, המזכירה את הממשק של ווינדוס פון 8. הדפדפן אמור להיות מהיר יותר מאינטרנט אקספלורר, שזוכה ליחסי ציבור שליליים.

"אנחנו מכוונים את ווינדוס 10 למגוון מכשירים, החל מסמארטפונים ועד למחשבים או מוצרים בלי מסכים בכלל, כמו אינטרנט של הדברים", אומר טרי מיירסון, סגן נשיא למערכות הפעלה במיקרוסופט. "מפתחי אפליקציות שעובדים עם אפל, יכולים לפתח רק ל-iOS או מק OS. כאשר הם עובדים עם גוגל, הם יכולים לפתח לאנדרואיד או כרום OS, אבל כשהם עובדים עם ווינדוס, הם יכולים להביא את האפליקציות שלהם למגוון רחב של מכשירים בצורה יעילה".

עוד אומר מיירסון כי "הדרך להביא אפליקציות לווינדוס היא דרך החנות שלנו. משתמשים יכולים להתקין את האפליקציה מהחנות וגם להסיר אותה בקלות, מבלי שהאפליקציה משאירה שאריות של קבצים במכשיר שלהם. משתמשים יכולים לשלם עבור האפליקציות אצלנו בחנות דרך חשבון המפעילה הסלולרית שלהם ולא רק דרך כרטיס האשראי".

מיקרוסופט הודיעה בעבר שווינדוס 10 תגיע כשדרוג חינם למשתמשים שלה בשנה הראשונה. לקוחות שלא יספיקו לשדרג לווינדוס 10 באותו זמן, יצטרכו לשלם עליו לאחר השנה הראשונה. מערכת ההפעלה תשאר חינמית למי שהספיק לשדרג אליה. "בעקבות המהלך הזה, אנחנו מקווים שבתוך שנתיים עד שלוש, יהיו מיליארד משתמשי ווינדוס 10", אומר מיירסון.

מיירסון הדגים כיצד אפליקציות עובדות בצורה חלקה בין מכשירים שונים של מיקרוסופט. למשל, אפליקציה של USA Today פעלה גם על מחשב מבוסס ווינדוס 10 וגם על קונסולת המשחקים - אקס בוקס One.

מיקרוסופט הציעה גם פתרון למפתחי האפליקציות - להביא את הפיתוחים שלהם בקלות לווינדוס 10. מיקרוסופט מציעה מעיין המרה של אפליקציות אנדרואיד או iOS ישירות לווינדוס. אם המפתחים יאמצו את הפתרון הזה, מיקרוסופט תהנה ממאגר אפליקציות גדול. מצד שני, צריך לזכור שבלקברי הציעה בעבר פתרון להמרת אפליקציות אנדרואיד למערכת שלה והדבר לא ממש הצליח.