לונדון סגרה בעליות; רוב שוקי העולם היו סגורים

ממשלת יוון החלה בשיחות עם נציגי אירופה בעניין הרפורמות שהיא צריכה ליישם בכדי שתוכל להמשיך לקבל סיוע כספי ■ באסיה רק יפן נסחרה - סיימה ללא שינוי ורשמה ירידה שבועית חדה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסת לונדון הצליחה לסגור היום (ו') בעליות שערים הודות לרוח גבית מוול סטריט, אם כי היא סגרה את שבוע המסחר בירידה של 1.2%. רוב שוקי אירופה היו סגורים לרגל חג הפועלים, 1 במאי. במזרח רק יפן נסחרה היום וננעלה ללא שינוי.

ממשלת יוון החלה היום בשיחות עם נציגים מקרן המטבע הבינלאומית, הבנק המרכזי האירופי ובכירי ענף הבנקאות האירופית. אחד המשתתפים בשיחות אמר ל-CNBC כי ישנה עוד דרך ארוכה כדי להגיע להסכמות על הרפורמות שיוון צריכה ליישם בכדי שתוכל להמשיך לקבל סיוע כספי מאירופה.

מניות הבנק Lloyds קפצו בשיעור החד ביותר בבורסות לונדון לאחר שהבנק דיווח על עלייה של 21% ברווח לפני מס ברבעון הראשון. גם מניות הכרייה ריו טינטו , Anglo American ו-BHP ביליטון בלטו לחיוב.

ביום חמישי יתקיימו בחירות כלליות בבריטניה והסקרים מצביעים על מירוץ צמוד בבחירות לפרלמנט.

יפן ננעלה ללא שינוי

בורסת יפן ננעלה היום ללא שינוי משמעותי לאחר שירדה מוקדם יותר במסחר. רוב שוקי אסיה היו סגורים - הונג קונג וסין לא היו פעילות היום, כמו גם בורסת אוסטרליה וקוריאה.

מדד ה-Topix ביפן רשם את הירידה השבועית החדה ביותר מזה חמישה חודשים - ב-2.3%, לאחר שהבנק היפני אמר שאין צורך יותר בחבילת תמריצים לשווקיים הפיננסיים. על כל מניות שיורדות מניה אחת עולה. באפריל המדד דווקא עלה ב-3.2%. מדד הניקיי היפני חתם ירידה שבועית של 2.7%.

"ישנם חששות מעונת הדוחות לרבעון הראשון ובעיקר לאור התחזיות המאכזבות של חברות מובילות", אמר אקיאו יושינו (Akio Yoshino) מ-Amundi ביפן. "הרבה חברות איכזבו במבט שלהן לעתיד, ואנחנו רואים גם מימוש רווחים בשוק", לדבריו. הוא הוסיף, כי המשקיעים באסיה ציפו שהבנק היפני ימשיך בתמריצים, והם התאכזבו.

השבוע 330 חברות הנמנות על מדד ה-Topix פירסמו דוחות ו-53% מהן פירסמו תחזיות חלשות לרבעונים הבאים.

הבנק היפני הותיר את תוכנית רכישות האג"ח על כנה ולא הגביר את קצבן. הבנק גם הוריד את תחזיות יעד האינפלציה והצמיחה של הכלכלה היפנית.

מדדי וול סטריט סיימו אמש בירידות בשיעור מירבי של 1.65%, על רקע החלשות הדולר והתשואות הגבוהות על האג"ח הממשלתיות. גם נתוני מאקרו, דוחות כספיים והודעת המדיניות המוניטרית של הפד היו ברקע.

בין המניות הבולטות לשלילה נציין את Mitsui OSK שירדה אחרי שפירסמה תחזית מאכזבת לשנה הפיסקלית הנוכחית.

סוני נחלשה בטוקיו מאותה סיבה, כמו גם Fujitsu .

מנגד, מניית Toto זינקה לרמתה הגבוהה ביותר מאז 1994 לאחר שהודיעה על חלוקת דיבידנד גבוהה.