נעילה שלילית בבורסה; דיסקונט ירדה 2.6%, טבע עלתה 2.5%

קרנות הנאמנות המסורתיות גייסו באפריל כ-4.5 מיליארד שקל ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-556 מיליון שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (א') בירידות שערים, למרות המגמה החיובית שנרשמה בוול סטריט ביום שישי האחרון ועל אף פערים חיוביים במניות דואליות מרכזיות. מניות הבנקים ירדו עד כ-2.6% והכבידו על מדד המעו"ף. נזכיר כי בימי המסחר האחרונים נסוג מדד המעו"ף עד ל-1,635 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכ-556 מיליון שקל.

המשקיעים ממשיכים לעקוב אחרי המאמצים להרכבת ממשלה חדשה. על רקע הפרסום ב"גלובס" אודות הכוונה להעלות את מס הרכישה על דירות להשקעה לשיעור של 20%, מתחייב שר האוצר המיועד ח"כ משה כחלון "לא לפגוע בקונים או בשוכרים". בריאיון ראשון ל"פגוש את העיתונות" מאז ההסכם הקואליציוני שחתם עם נתניהו, הוא אמר: "הגענו לממשלה כדי לפתור את בעיית הדיור בבנייה, לא במיסוי". "אני אומר לציבור - המתינו בסבלנות עם קניית הדירה", הוא הדגיש.

לדבריו, מס רכישה גבוה יכול לעזור לשוק הרוכשים "כי הוא ירחיק משקיעים. כמעט 25% מהרוכשים של דירות שניות הם משקיעים. צריך לפנות אותם מהשוק. המתינו בסבלנות. נשב עם אנשי המקצוע ונקבל החלטה. זה לא יהיה 20%, 20% זה גבוה מדי". הוא הדגיש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא "בעל ברית בלתי רגיל בנושא הדיור".

מבית ההשקעות מיטב דש נמסר היום כי העליות במדדי המניות ואפקט הריבית ה"אפסית" תדלקו את הגיוסים בקרנות הנאמנות המסורתיות שהסתכמו באפריל בכ-4.5 מיליארד שקל והתרכזו בעיקר בקרנות אג"ח כללי, קרנות אג"ח מדינה ובקרנות המנייתיות.

לאומי: להמשיך להשקיע במניות

למרות הירידות בשבועיים האחרונים, כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ בסקירת סוף השבוע שלהם על קניית מניות בחשיפה גבוהה בבורסה בת"א ובחו"ל, וטוענים את אותה טענה שהעלו כבר שבועות רבים: "הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי". הם טוענים, כי "שיפור מסויים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל במהלך 2015 תומך באפיק המנייתי בישראל".

לדברי כלכלני לאומי, "לאפיק המזומן ותחליפיו, המהווה 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, חשיבות גבוהה בשמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. מומלצת חשיפה משמעותית ואף הגדלת האחזקות באפיק זה, כרכיב מאזן לחשיפה מנייתית גבוהה. הריבית המוניטרית האפסית ותוואי הריבית הגלום בשוק, מביאים לתשואה נמוכה מאוד הצפוייה ממכשירי השקעה סולידיים המהווים תחליפי מזומן. ירידה זו בפוטנציאל הרווח מול העלויות עלולה להביא בחלק מהמקרים לחוסר כדאיות ברכישת המוצר ובהחזקתו".

טבע סיימה בירוק לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער ארביטראז' חיובי של כ-2.3%. גם כיל , פריגו , וקנון רשמו עליות על רקע פערים חיוביים.

מנגד אופקו ואורמת סיימו באדום על רקע פערים שליליים.

רשת שופרסל השיקה היום במסיבת עיתונאים את מותג מוצרי החלב החדש שלה, שיהיה זול לדבריה בשיעורים דו-ספרתיים מהמחירים של המוצרים שבפיקוח ושייצור לדבריה תחרות גדולה בענף עם המחלבות הגדולות.

מניות הבנקים רשמו ירידות חדות לאחר שהמפקח על הבנקים פרסם היום הוראות המכוונות לבנקים במטרה לצמצם את סיכוני האשראי שהם נוטלים. נציין את לאומי והפועלים.

אלומיי קפיטל דיווחה היום כי דירקטוריון החברה אישר רכישה עצמית של מניות החברה בהיקף של עד ל-3 מיליון דולר. הרכישות יבוצעו מעת לעת, במהלך המסחר השוטף בבורסה בתל-אביב ובניו-יורק.