הוט מובייל נקנסה: גבתה שלא כדין על חיוג למספרים מקוצרים

נקנסה ב-89 אלף שקל לאחר שבמקום לגבות על החיוג למספרים אלה תעריף רגיל, גבתה תעריף פרימיום ■ השיבה לכ-14 אלף ממנוייה סכום כולל של 75 אלף שקל

מגוון מספרי הטלפון המיוחדים (1-700, 1-800 או מספרי כוכבית) עשוי לבלבל את הצרכן באשר לתעריף החיוב, וגם פותח פתח לגבייה שלא כדין - כפי שעשתה הוט מובייל, שגבתה מלקוחותיה תעריף פריומיום על חיוג למספרים עסקיים מקוצרים באמצעות כוכבית, בעת שהייתה אמורה לגבות על שיחות אלה תעריף רגיל.

לפיכך הודיע היום (א') משרד התקשורת כי קנס את החברה ב-89 אלף שקל. לצד הקנס, עד כה השיבה הוט מובייל לכ-14 אלף ממנוייה סכום כולל של 75 אלף שקל.

נזכיר כי בחיוג למספרים עם קידומת 1-800 או 1-801 לא חל תשלום על הצרכן, בקידומת 1-700 קיים חיוב כשל שיחה לקו נייח, חיוג למספרים שמתחילים בקידומת 1-900 או 1-901 יחויב בתעריף מיוחד שיכול להגיע לשקל לדקה.

הקנס הנוכחי מצטרף אל קנסות שהטיל משרד התקשורת לאחרונה על הוט מובייל ועל חברות תקשורת נוספות. בדצמבר האחרון נקנסה החברה ב-53,300 שקל בשל אי-דיווח על תקלה שנגעה ל-25% ממנויי החברה (בשעה שהתקנות קובעות כי על כל תקלה הנוגעת ל-10% ומעלה ממנויי החברה - יש לדווח למשרד התקשורת). בו-זמנית, הוטל קנס של 150 אלף שקל על בזק, גם כן בשל אי-דיווח על תקלה שהשביתה את שירותי החברה בישוב פרוד.

תגובת הוט מובייל: "מדובר בטעות נקודתית בתום-לב שאירעה ביחס למספרים בודדים. עם גילוי הטעות הוט מובייל פעלה באופן מיידי לתיקונה ולזיכוי המנויים הרלבנטיים".

"כספו של הציבור אינו הפקר"

רונן רגב-כביר, מנכ"ל ארגון "אמון הציבור", מסר: "הקנס שקיבלה חברת הוט מובייל מאותת לחברות התקשורת כי כספו של הציבור אינו הפקר; וחיובים לא מוצדקים, קטנים ומזעריים ככל שיהיו, אינם פרקטיקה לגיטימית. ללא עירנותם של צרכנים שהתריעו על החיוב העודף לא הייתה נחשפת הטעות, וספק אם מרבית הלקוחות היו מזהים את החריגה.

"חבל שהוט מובייל בחרה בתגובתה הראשונית לגלגל אחריות, ולא ערכה בדק-בית רציני מייד עם קבלת התלונה. המקרה הזה מדגיש שוב את חשיבותן הרבה של תלונות צרכנים, המהוות מנגנון פיקוח חשוב על חברות התקשורת - פיקוח שלצערנו החברות טרם השכילו לבצע בעצמן".