הטיפ היומי: מניית נאסד"ק עם פוטנציאל עלייה משמעותי

מריל לינץ': קנו את פורטינט - יש לה את המוצר הנכון בזמן הנכון

חברת פורטינט / צילום: בלומברג
חברת פורטינט / צילום: בלומברג

חברת הטכנולוגיה Fortinet נסחרת בנאסד"ק (סימול: FTNT) בשווי של כ-6.5 מיליארד דולר. החברה מספקת פתרונות לאבטחת רשת, והתקני האבטחה שלה מאפשרים להריץ פונקציות אבטחה שונות במקביל ללא פגיעה משמעותית בתפוקה.

פורטינט פרסמה באחרונה דוחות רבעוניים חזקים, בהמשך למומנטום מהרבעון הקודם. הגבייה צמחה ב-36% ביחס לרבעון המקביל, הקצב החזק ביותר מאז הנפקת החברה. המגמות החזקות בגבייה חלחלו גם להכנסות ולרווח הנקי למניה, שעקפו את התחזיות שלנו. צמיחה של 26% בהכנסות נבעה מצמיחה של 27% במכירת מוצרים ומצמיחה של 25% בהכנסות מרישיונות ושירותים.

אנו מעדכנים מעט את התחזיות שלנו לשנת 2015, על מנת לשקף טוב יותר את מגמות הביקושים, את ההשפעה של הקטנת מצבת כוח האדם, את הפלטפורמה המובילה החדשה של החברה ואת והגדלת הוצאות השיווק.

הצלחתה של פורטינט נובעת מכך שיש לה את היכולת להביא את המוצר הנכון למקומות הנכונים בזמן הנכון. בשנתיים האחרונות פורטינט הגדילה את ההוצאות התפעוליות שלה (OPEX) במטרה להעמיק את האחיזה בשוק הבריאות, בשוק הארגוני ובאזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), והאסטרטגיה הזו נושאת פירות.

בשוק הבריאות, החברה זכתה בעסקה הגדולה ביותר שלה, בהיקף של מיליונים רבים של דולרים; ובשוק הארגוני ובאזור EMEA היא רשמה צמיחה של 70% ושל 38% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל בהתאמה.

הנהלת פורטינט סיפקה תחזית חלשה לרווח הנקי למניה לרבעון השני, והוא צפוי להסתכם ב-9 סנט, לעומת תחזית השוק שהייתה ל-11 סנט. עם זאת, תחזית ההכנסות גבוהה ב-4 מיליון דולר מתחזית השוק. התחזית השנתית חזקה: החברה העלתה את תחזית הגבייה מ-1.07-1.08 מיליארד דולר ל-1.1-1.12 מיליארד דולר.

בנוסף, הועלתה תחזית ההכנסות מ-915-925 מיליון דולר ל-935-940 מיליון דולר. יעד הרווחיות התפעולית נותר 14%, ותחזית הרווח הנקי למניה הועלתה רק בסנט אחד, ל-51-52 סנט. הדבר מרמז לדעתנו על פוטנציאל לאפסייד בשולי הרווח וברווח הנקי למניה, אם הצמיחה בהכנסות תהיה גבוהה מהצפי.

המלצתנו למניה נותרת ללא שינוי, "קנייה", במחיר יעד של 43 דולר - פרמיה של כ-12% על מחיר המניה בנאסד"ק.

* נכתב ע"י טל ליאני, מחלקת המחקר, מריל לינץ'

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם