יו"ר ומנכ"ל מיילן יקבלו 110 מ' ד' אם החברה תימכר לטבע

עלות שכרם של השניים גבוהה משמעותית משל בכירי טבע, והייתה אשתקד בין 22.5 ל-25.8 מיליון דולר

הת'ר ברש ורוברט קורי / צילומים: רויטרס ובלומברג
הת'ר ברש ורוברט קורי / צילומים: רויטרס ובלומברג

"הסאגה של טבע/מיילן/פריגו היא אירוע שיגדיר את מנהיגותו של המנכ"ל החדש של טבע , ארז ויגודמן, ועד כה נראה שהוא מטפל בנושא היטב", כך כתב האנליסט עקיבא פלט מבנק ההשקעות אופנהיימר בעקבות מכתב התגובה של ויגודמן ליו"ר מיילן , רוברט קורי, מהשבוע שעבר.

ויגודמן שלח לקורי מכתב מפורט בעקבות מכתבו של קורי מיום שני שעבר, בו דחתה מיילן את הצעת טבע לרכוש אותה בעסקה של 40 מיליארד דולר, אשר בו שילב קורי עקיצות שונות כלפי טבע ואמינותה. לדברי האנליסט פלט, המכתב של טבע נכתב בטון רגוע ומפויס, בניגוד לזה של מיילן, והוא מגדיר אותו כ"קלאסי", שזה לדבריו "בדיוק הדימוי שטבע החדשה צריכה לבסס". להערכתו, המכתב מדגיש את מחויבותה של טבע לרכוש את מיילן.

אגב, גם במכתבו של ויגודמן הייתה עקיצה כלפי מיילן, כשהוא כתב שטבע מחויבת לריסון עלויות, כולל של שכר הבכירים, המאופיין "בריסון ותרבות של תגמול עבור ביצוע, שיקוף של מחויבותנו לאינטרסים של כל בעלי העניין שלנו, ולא רק של כמה נבחרים".

בסוף השבוע פרסמה מיילן את הדיווח על תגמולי הבכירים בה, ואכן המספרים גבוהים משמעותית מאלה של בכירי טבע. עלות שכרה של המנכ"לית הת'ר ברש ב-2014 הגיע ל-25.8 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ב-2013, רוב הסכום (19.2 מיליון דולר) מהווה תגמול הוני. עלות שכרו של היו"ר קורי הגיעה ל-22.5 מיליון דולר, לעומת 15.4 מיליון דולר ב-2013, וחלק התגמול ההוני היה 14.8 מיליון דולר.

במקרה של עזיבת קורי בעקבות שינויי הבעלות במיילן, הוא יהיה זכאי למצנח זהב בסך 72.1 מיליון דולר, הבנוי מ-44.5 מיליון דולר הטבות ותגמולים, והיתר - הבשלת האופציות שלו. מצנח הזהב של ברש הוא בסך 45.9 מיליון דולר. כפי שפרסמה סוכנות בלומברג בסוף השבוע, אחד מהיעדים לפיהם בכירי מיילן אמורים לקבל תגמול הוא מחיר מניה של 73.33 דולר. כזכור, טבע הציעה 82 דולר למניית מיילן, בעוד שבמכתבו של קורי הוא כתב שדירקטוריון מיילן לא ידון בהצעה לרכוש את החברה במחיר שנמוך מ-100 דולר.

האנליסטים עדיין "מחבבים את טבע"

ובאשר למניית טבע, בעקבות הדוחות הטובים שפרסמה החברה ביום חמישי, חלק מהאנליסטים מעלים מחירי יעד למניה. בדויטשה בנק מחיר היעד עולה ב-3 דולר ל-73 דולר, פרמיה של 17.4% על המחיר הנוכחי, ובמריל לינץ' מחיר מניית טבע עולה ב-2 דולר ל-70 דולר, פרמיה של 12.6%.

האנליסט סומנט קולקרני ממריל לינץ' כותב כי "אנחנו ממשיכים לחבב את טבע, עם או בלי עסקה", וזאת בזכות השיפור התפעולי והשינוי בגנריקה, וכן ההתפתחות בצבר המוצרים הייחודיים. הוא מציין את מחויבות טבע להמשיך ולבצע רכישות בתחום התרופות הייחודיות גם במקביל לעסקת מיילן. גם האנליסטית ליאב אברהם מסיטי מתייחסת לנושא, ומעריכה ששילוב של טבע ומיילן יוביל לצמיחה שנתית של כ-2% לטווח ארוך, דבר שמדגיש לדבריה את הצורך בהשקעות בנכסים שיגדילו את הצמיחה.