מיילן תובעת: חברת הייעוץ היא "חפרפרת" ומוסרת סודות לטבע

ענקית התרופות תובעת את חברת הייעוץ הקודמת שלה, Kirkland & Ellis, בטענה כי עברה לייעץ לטבע ומסרה לה מידע מהותי וסודי, שעלול להעניק לטבע יתרון במו"מ לרכישתה

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

לאחר שאמרה "לא" גורף להצעת הרכש העוינת של טבע, ענקית התרופות מיילן עוברת לזירה המשפטית ומגישה תביעה נגד חברת הייעוץ הקודמת שלה, Kirkland & Ellis LLP, בטענה כי זו שימשה כמעין "חפרפרת" ועברה לייעץ לטבע. התביעה הוגשה בבית המשפט של פנסילבניה בארה"ב.

נזכיר טבע הגישה הצעת רכש עוינת למיילן תמורת כ-41 מיליארד דולר, אך האחרונה דחתה על הסף את ההצעה בטענה כי אינה משקפת את השווי האמיתי שלה.

כעת מיילן חוששת כי חברת קירקלנד, שבעבר ייעצה לה בנושאים משפטיים, מייעצת כעת לטבע ומוסרת לה מידע מהותי במטרה להעניק לה יתרון במהלך המשא-ומתן שהיא מנהלת לרכישת מיילן.

מיילן ציינה בכתב התביעה כי היא עבדה עם קירקלנד על כמה פרויקטים בעבר, כך שחברת הייעוץ צברה מידע מהותי הקשור אליה, שחלקו נחשב "חשאי מאוד", כהגדרתה.

חברת התרופות טוענת עוד כי מאחר שטבע השיקה מוצר שמתחרה לתרופת ה-EpiPen שהיא השיקה, לקירקלנד אסור לעבוד ולייעץ לטבע, כיוון שהיא תמסור לה יתרון משמעותי ולא הוגן.

קירקלנד דוחה את הטענות של מיילן ומציינת כי לא מסרה את המידע החשאי לטבע. בנוסף, בקירקלנד מציינים כי החברה חתמה עם מיילן על מסמך שמאפשר לה להעניק שירותי ייעוץ גם לטבע.