הבורסה בת"א ננעלה בעליות; אלון רבוע כחול עלתה 7.4%

מדד הבנקים נותר יציב לאחר הירידות החדות אתמול ■ עליות שערים בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-972 מיליון שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ב') בעליות שערים, לאחר הירידות שנרשמו אתמול. בוול סטריט ובאירופה נרשמת מגמה חיובית. מחזור המסחר הסתכם בכ-972 מיליון שקל.

עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "השוק מנסה להבין באם עליית התשואות שחלה בשבוע האחרון בבורסות העולם מבשרת על שינוי כיוון בשווקים הסולידיים. העלייה בתשואות בארה"ב לאחר פרסום נתוני התוצר המאכזבים הפתיעה מאוד את השוק ויתכן שהיא מבשרת על שינוי מגמה בשוק מתוך ציפייה לעלייה בשיעור הצמיחה בארה"ב".

בסין פורסם היום הנתון הסופי של מדד מנהלי הרכש לתעשיה של HSBC שעמד באפריל על 48.9 נק' לעומת הנתון הממשלתי הרשמי שעמד על 50.1 נק'.

בעוד המו"מ הקואליציוני מתקרב לסיומו, שר החוץ ליברמן הודיע היום על התפטרותו ואמר כי לא יכנס לממשלה.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי ההבטחות הכספיות לשותפים בקואליציה יגיעו ככל הנראה לכ-6-7 מיליארד שקל, רובן יכנסו לבסיס התקציב ויחייבו מציאת מקור מימון קבוע. בנק ישראל העריך שכדי לעמוד ביעדים הפיסקאליים, הממשלה צריכה לבצע התאמות של כ-8 מיליארד שקל בתקציב לשנת 2016. כעת, ההתאמה הנדרשת תגדל לכ-15 מיליארד. "אנו מעריכים שהממשלה לא תוכל לעמוד ביעדים ותבחר להגדיל את הגירעון. ההסכמים הקואליציוניים מגדילים את ההכנסה הפנויה של משקי הבית באמצעות הגדלת הקצבאות ותשלומי תמיכה שונים. התוספות שניתנו מצטרפות להעלאת שכר מינימום. בסה"כ, העלייה בהכנסה הפרטית צפויה לתמוך בצריכה הפרטית".

מניות הבנקים התייצבו לאחר שרשמו אתמול ירידות חדות, לאחר שהמפקח על הבנקים, דודו זקן, פרסם הנחיות כיצד הבנקים יישמו את המלצות הוועדה. במסגרת ההנחיות, יצטרכו הבנקים להרחיב את הגילוי באשר להסדר החוב שיעשו. הבנקים יגישו לפיקוח על הבנקים מידי רבעון דוח מפורט על הסדרי החוב שביצעו. נציין את הפועלים , לאומי ודיסקונט .

גם טבע ופריגו נסחרו היום ביציבות.

רשת שופרסל השיקה אתמול במסיבת עיתונאים את מותג מוצרי החלב החדש שלה, שיהיה זול לדבריה בשיעורים דו-ספרתיים מהמחירים של המוצרים שבפיקוח ושייצור לדבריה תחרות גדולה בענף עם המחלבות הגדולות.