נעילה חיובית באירופה; בורסת פרנקפורט עלתה 1.4%

במסחר בוול סטריט נרשמות עליות שערים גם כן ■ בורסת לונדון הייתה סגורה היום

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

עליות שערים נרשמו היום (ב') בבורסות אירופה לאחר פרסום נתוני מאקרו בסין. במסחר בוול סטריט נרשמות עליות שערים גם כן.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין כי "צמיחה של 0.2% בתוצר האמריקאי ברבעון הראשון איכזבה. כל מרכיבי התוצר, למעט הצריכה הציבורית, תרמו פחות לצמיחה בהשוואה לרבעונים הקודמים. במיוחד בלטה לרעה התרומה השלילית של היצוא וההשקעות ללא שינויים במלאי. אנו מעריכים שהצמיחה בארה"ב תתאושש בשני הרבעונים הבאים ואולי אף במהירות, כפי שהיה בשנים הקודמות".

סיום העידן בו הורדת הריבית בארה"ב כלל לא עמדה על הפרק, מעלה עצבנות בשוק האג"ח עליית התשואות באירופה דחפה גם את האג"ח האמריקאי, למרות הנתונים הכלכליים המעורבים. עליית התשואות בארה"ב ממשיכה להתבטא גם בעלייה בתלילות העקום. בנוסף, ישיבתו האחרונה של ה-FED סיימה עידן בן 8 שנים במהלכו עליית הריבית לא עמדה כלל על הפרק. כעת, לפחות תיאורטית, הועדה המוניטארית יכולה להחליט על העלאת הריבית בכל מפגש וזה מכניס עצבנות רבה למסחר באג"ח.

לגבי עונת הדוחות הוא מציין כי יותר חברות האמריקאיות מצליחות להכות את התחזיות בשורת הרווח מאשר באירופה, אך הרבה יותר חברות אירופאיות מכות את תחזיות המכירות, מה שמשקף שיפור בצמיחת המשק האירופאי ולא רק התייעלות החברות. המגמות בשוקי המניות משקפות את המומנטום בפעילות הכלכלית. בשוק האירופאי ניכרים ביצועים עודפים במניות הצמיחה על פני מניות הערך. לעומת זאת, בארה"ב הביצועים העודפים של מניות הצמיחה על פני מניות הערך נבלמו ואף מסתמנת מגמה הפוכה.

בורסות אסיה נסחרו היום (ב') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות למרות פרסום נתוני מאקרו חלשים בסין.

בסין פורסם היום הנתון הסופי של מדד מנהלי הרכש לתעשיה של HSBC שעמד באפריל על 48.9 נק' לעומת הנתון הממשלתי הרשמי שעמד על 50.1 נק'.

בסיאול רשמה מניית יונדאי מוטור עלייה של 1.6% וקיה מוטור עלתה ב-1.2%. פוסקו בלטה בעלייה של 2.8%.