נעילה חיובית בוול סטריט; "עכשיו הכל תלוי בנתונים"

ההזמנות ממפעלים עלו ב-2.1% לאחר עלייה של 0.2% בחודש הקודם ■ בכיר בפד: לא ראוי להעלות את הריבית השנה, לאור הנתונים הכלכליים החלשים ברבעון הראשון ■ השבוע: דוח התעסוקה לחודש אפריל ■ בורסות אירופה ננעלו בעליות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע נעילה חיובית באירופה, נתוני מאקרו והמשך עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2015.

שבע המסחר הנוכחי יביא עמו נתונים כלכליים רבים, שעשויים לשפוך אור על הכיוון אליו הולכים בוול סטריט ובבנק המרכזי. "הרבעון הראשון מאחורינו, בין אם נתונים או דוחות. עכשיו הכל תלוי בנתונים הטריים שיחזו את העתיד", אומר היום ארט הוגן, אנליסט שווקים ראשי ב-Wunderlich Securities.

בזירת המאקרו, פורסם כי ההזמנות ממפעלים לחודש מארס עלו ב-2.1%, קצב איטי יותר מהצפי לעלייה של 2.4%, לאחר עלייה של 0.2% בחודש הקודם. בהמשך השבוע יפורסמו נתונים מסקטור הייצור והשיא ביום שישי - דוח התעסוקה לחודש אפריל. בחודש שעבר נוספו רק 126 אלף משרות למגזר הלא חקלאי - הרמה הנמוכה מזה כשנה וחצי.

באירופה נרשמו עליות ובאסיה נרשמה מוקדם יותר נטייה לעליות לאחר פרסום נתון מאקרו חלש בסין - מדד מנהלי הרכש לתעשיה של HSBC עמד באפריל על 48.9 נק' לעומת הנתון הממשלתי הרשמי שעמד על 50.1 נק'. המשמעות - פעילות הייצור הסינית נחלשה מעל לצפוי.

יו"ר הפד בשיקאגו צ'ארלס אוונס אמר היום כי לא ראוי להעלות את הריבית בארה"ב השנה, לאור הנתונים הכלכליים החלשים ברבעון הראשון. לדבריו, יש לחכות ל-2016 עם ההחלטה הזו.

מניות Comcast הודיעה על רכישה עצמית של מניות בהיקף 6.75 מיליארד דולר במהלך 2015. החברה פירסמה גם דוחות טובים לרבעון.

Charter Communications ו-Time Warner Cable עשויות להתמזג. גם לגבי מניות הדשנים Syngenta ו-Monsanto פורסמו דיווחים למיזוג.

מניית מקדונלד'ס ריכזה עניין על רקע פרסום תוכנית אסטרטגית חדשה.

סיסקו הודיעה על התפטרותו של מנכ"ל החברה מזה 20 שנה, ג'ון צ'יימברס, והחלפתו בצ'אק רובינס.

סיוה דיווחה על הכנסות של 13.8 מיליון דולר ורווח מתואם של 8 סנט למניה, מעל צפי האנליסטים. החברה צופה צמיחה של עד 47% בהכנסות הרבעון השני לכ-13.5 מיליון דולר, וגידול של עד 30% בהכנסות מתמלוגים ב-2015.