ביקורת גאדג'טים: מקרן מוצלח של סוני ובינוני של פיליפס

איכות התמונה של PPX 3414 מבית פיליפס בינונית, וכך גם הצליל, אבל זה בהחלט פתרון נחמד למי שרוצה להיות נייד, ולא נבהל מהמחיר ■ HW40ES של סוני לא תומך ברזולוציית 4K, אבל מעבר לזה הוא מוצלח מאוד

פיליפס PPX 3414 - קטן ובינוני

פיליפס מציעה מקרן שמאפשר לקחת בכיס המכנסיים לכל מקום, אפילו לפיקניק לילה בפארק ובלי גנרטור.

עיצוב: המקרן קטן וקל מאוד, פחות מ-300 גרם, כך שאפשר לסחוב אותו באופן קבוע בתיק, מבלי שזה יכביד על הגב. פיליפס גם מצרפת נרתיק נשיאה.

תמונה: מבחינת איכות תמונה, המקרן מתאים להצגה של מצגות, תמונות וסרטונים. הוא לא באמת מתאים לחוויה של צפייה בסרט קולנוע בבית, מהסיבה שבמקרה הזה איכות התמונה בינונית, קצת חשוכה, וכאשר מדליקים אור בחדר, לא מספיק טובה. קשה להשתמש במקרן לצפייה במצגות במקום עם תאורה חזקה. בנוסף, אם לא מוצאים זווית טובה להקרין ממנה, כולל גובה מתאים, אין אפשרות לסדר את זוויות התמונה לפי העדפה האישית. מצד שני, כפתרון למקרן נייד, זה מספיק טוב. בחברה מבטיחים גודל תמונה של 120 אינץ', אנחנו לא הצלחנו להגיע לגודל זה.

צליל: יש רמקול פנימי, אבל הצליל שלו חלש ובינוני.

ממשק: הממשק חביב ופשוט לשימוש, אבל לא טרחו לגייר אותו לעברית. יש כניסת USB וגם קורא כרטיסי זיכרון ממנו אפשר לנגן קבצים, כולל קובצי וידיאו מסוג DIVX, רק שאנחנו לא הצלחנו לקרוא קובצי תרגום (SRT). יש שלט רחוק, שמאפשר לבצע את התפעול בקלות רבה יותר. למקרן אין חיבור HDMI סטנדרטי, אלא מתאם מיוחד המגיע בערכה.

סוללה: הסוללה מחזיקה רק שעתיים. זו לא בעיה אם נמצאים במקום עם חשמל, אבל אם ממש רוצים להיות ניידים בשטח, זה פחות נוח.

בשורה התחתונה: איכות התמונה בינונית, וכך גם הצליל, אבל זה בהחלט פתרון נחמד למי שרוצה להיות נייד, ולא נבהל מהמחיר.

סוני HW40ES - חד ומוצלח

תמונה: סוני מציעה מקרן באיכות תמונה מוצלחת מאוד ברזולוציית Full HD (לצערנו לא 4K). המקרן מספק תמונה המסוגלת להגיע ל-300 אינץ' עם עוצמת הארה גבוהה של 1700 Ansi Lumens. יש כאן גם מנגנון החלקת תמונה של סוני מסוג MotionFlow. רמת הפרטים בתמונה גבוהה, חדה, הצבעים עזים, אבל השחור היה יכול להיות מעט יותר טוב. בקטעים חשוכים במיוחד, אפשר להבחין שמדובר בשחור עם מעט גוון אפור. ה-HW40ES מסוגל להציג תמונת תלת ממדית, באמצעות רכישה של מתאם מיוחד. סוני לא מצרפת משקפי תלת ממד לערכה. לכן, חובבי התלת ממד הנותרים בשוק, יצטרכו לקחת את הדבר הזה בחשבון.

חיבורים: שתי כניסות HDMI וקומפוננט. אזור החיבורים ממוקם בצד המקרן ולא בחלק האחורי. זה לא מפריע, אבל כדאי לשים לב.

עיצוב: המקרן נראה טוב, בצבע לבן מבריק או בשחור. המשקל עומד על 10 ק"ג. הוא מחמם מעט את החדר, כאשר מחליטים לא לתלות אותו על התקרה. לזכותו ייאמר שהוא אינו רועש.

בשורה התחתונה: אמנם לא מדובר במקרן שתומך ברזולוציית 4K, אבל מעבר לזה, הוא מוצלח מאוד.