גוגל והחברה להגנת הטבע יצלמו שביל ישראל ל-Street View

בגוגל טוענים כי הפרויקט יהיה צילום השביל הארוך ביותר בנעשה אי-פעם בעולם והצילום הראשון של שביל טיולים החוצה מדינה שלמה

גוגל סטריט וויו / צילום: מנחם רייס
גוגל סטריט וויו / צילום: מנחם רייס

3 שנים אחרי שהשיקה את שירות מיפוי הרחובות Street View בישראל, המשרד המקומי של גוגל משיק שיתוף-פעולה מעניין עם החברה להגנת הטבע.

במסגרת שיתוף-הפעולה, נציגי החברה להגנת הטבע יצעדו במשך 3 חודשים לאורך 1,100 הקילומטרים של שביל ישראל כדי לתעד ולצלם אותו באמצעות מצלמות ה-Trekker של גוגל במטרה למפות את השביל עבור מטיילים עתידיים.

באמצעות שתי מצלמות ייעודיות, בגוגל טוענים כי הפרויקט יהיה צילום השביל הארוך ביותר בנעשה אי-פעם בעולם והצילום הראשון של שביל טיולים החוצה מדינה שלמה. בשונה מתיעוד רחובות שנעשה באמצעות מכוניות ייעודיות, בשביל ישראל התיעוד נעשה באמצעות תרמיל גב מיוחד.

גוגל סטריט וויו / צילום: מנחם רייס
 גוגל סטריט וויו / צילום: מנחם רייס

שביל ישראל, שנחנך על-ידי החברה להגנת הטבע ב-1995, מתחיל בקיבוץ דן בצפון ומסתיים בבית ספר שדה אילת בדרום ועובר דרך חלקים נרחבים בארץ, בהם הגליל, הכרמל, חוף הים התיכון ועד לנגב ולהרי אילת.

בגוגל מציינים כי מאז ב-8 השנים האחרונות, מאז הושק בעולם פרויקט Street View, מופו למעלה מ-9 מיליון קילומטרים של דרכים, לצד אתרים היסטוריים, מוזיאונים, מבני ציבור ועוד, שניתן לנווט בתוכם באופן וירטואלי.

מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, אמר כי "לאחר שנשלים את המשימה הזו, יצטרף שביל ישראל לאתרי מורשת וטבע ברחבי העולם כמו הפירמידות בגיזה, נהר האמזונס והמקדשים בקמבודיה שכבר נמצאים על גבי מפות גוגל".

מנכ"ל החברה להגנת הטבע, קושה (משה) פקמן, הוסיף כי "חשיפת שביל ישראל בפלטפורמות גוגל, תעודד תיירים מחו"ל ותושבים רבים מישראל, לצאת ולחוות ברגליהם וחושיהם את נופיה הטבעיים והתרבותיים המגוונים של ישראל, להתאהב בהם ולפעול לשמירתם".

גוגל סטריט וויו / צילום: מנחם רייס
 גוגל סטריט וויו / צילום: מנחם רייס