שי באב"ד ימונה בקרוב למנכ"ל משרד האוצר

באב"ד, שהוצב במקום ה-11 ברשימת מפלגת "כולנו" לכנסת, יקיים בימים הקרובים פגישות עם צמרת המשרד לקראת כניסתו לתפקיד

שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

שי באב"ד ימונה בקרוב לתפקיד מנכ"ל האוצר. ל"גלובס" נודע כי באב"ד יערוך בימים הקרובים פגישות עבודה עם צמרת האוצר לקראת כניסתו לתפקיד.

שמו של באב"ד עלה זמן קצר לאחר הבחירות כמועמד מוביל לתפקיד, אולם בסביבתו של שר האוצר המיועד, משה כחלון, הועלו שמות נוספים ובהם מנכ"ל בזק לשעבר, אבי גבאי, ומנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, אביגדור יצחקי.

הביקורת על באב"ד התמקדה בגילו הצעיר יחסית ובניסיונו הניהולי. מצד שני, מעמדו של מנכ"ל האוצר שונה מזה של מנכ"ל משרד ממשלתי רגיל מבחינת היקף הסמכויות והאחריות והמשרה מחייבת אמון רב מצד השר הממונה. מנכ"לית האוצר הנוכחית, יעל אנדורן, כבר הודיעה כי תתפטר עם כניסתו לתפקיד של השר החדש.

באב"ד, שהוצב במקום ה-11 ברשימת "כולנו" לכנסת ולא התמנה לח"כ, צפוי להתפטר מחברותו במפלגה לפני כניסתו לתפקיד המנכ"ל. באב"ד (38) שימש כמנכ"ל הרשות השנייה במשך שנה וחצי, לאחר שמונה לתפקיד על ידי כחלון. הוא עזב את הרשות במפתיע ולפני שנמצא לו מחליף כדי שיוכל להצטרף למפלגתו של כחלון.

לפני כן מילא באב"ד תפקידים בכירים בחברת צים של עידן עופר ושימש בין היתר מנכ"ל צים ישראל. באב"ד הוא בעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה מהאוניברסיטה העברית ובעל תואר שני בכלכלה ומימון מ-London School of Economics.